شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 18 May 2024

معاون تعمیرات و فنی مهندسی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور خبر داد:

انهار سنتی در جزیره مینو شهرستان خرمشهر در حال پاکسازی است

معاون تعمیرات و فنی مهندسی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور از ادامه عملیات اجرایی پاکسازی انهار سنتی در جزیره مینو شهرستان خرمشهر خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان؛ عبدالله‌ عساکره اظهار داشت: بر اساس دستور کار صادره از سوی معاونت شبکه‌های آبیاری و زهکشی سازمان آب و برق خوزستان، عملیات اجرایی پاکسازی انهار سنتی واقع در جزیره مینو از توابع شهرستان خرمشهر اجرا شد.

وی افزود: این پروژه مهم که از اواسط بهمن‌ماه ۱۳۹۹ توسط شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور آغاز شده، هم اکنون نیز در حال انجام می‌باشد.

معاون تعمیرات و فنی مهندسی شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور عنوان کرد: طول انهار سنتی مورد بحث در این پروژه، بالغ بر ۱۶ کیلومتر بوده که تاکنون به میزان ۱۰ کیلومتر از آن لایروبی و پاکسازی شده است و خوشبختانه این عملیات اجرایی علیرغم واقع شدن انهار در محدوده شهری، با سرعت مطلوبی در حال انجام می‌باشد.

وی عنوان کرد: به دلیل موقعیت انهار (در محدوده شهری) از بیل‌های مکانیکی همراه با کامیون‌های حمل لای و نیزار استفاده می‌شود‌ و در حال حاضر از تعداد ۵ دستگاه بیل مکانیکی و تعدادی کامیون به تناسب استفاده می‌شود.

عبدالله‌ عساکره اضافه ‌کرد: آغاز این پروژه مهم و ضروری، رضایتمندی کشاورزان و مسئولین محلی منطقه را بدنبال داشته است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of