چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ Wednesday 15 May 2024

مالکین چاه های کشاورزی برای نصب کنتور هوشمند به امور آب شهرستان ها مراجعه کنند

به منظور توزیع عادلانه آب و صیانت از آبخوان های کشور، مالکین چاه های کشاورزی به منظور نصب کنتور هوشمند به امور آب شهرستان ها مراجعه کنند.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به رویکرد صیانتی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در برداشت آب از چاه های غیر مجاز و بر اساس بند ب تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، نرخ برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز ۱۰ برابر نرخ برداشت آب از چاه مجاز تعیین شد و در صورت ادامه تخلف و برداشت آب غیرمجاز این عدد به ۲۰ برابر نرخ برداشت از چاه مجاز افزایش پیدا می‌کند.

به منظور توزیع عادلانه آب و برای حفظ و صیانت از آبخوان‌های کشور، شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ و سازمان آب و برق خوزستان مکلفند برای شمارشگر (کنتوردار) شدن چاه‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و اقلیمی مناطق مختلف کشور از مصرف کنندگان آب کشاورزی برای چاه‌های مجاز فاقد شمارشگر هوشمند بر اساس ۲ برابر ظرفیت پروانه بهره‌برداری آن‌ها و برای چاه‌های مجاز دارای شمارشگر بر اساس برداشت مجاز از آن‌ها، آب بها دریافت کنند.

به همین دلیل از همه مالکین چاه های کشاورزی تقاضا می شود هرچه سریعتر جهت خرید و نصب کنتور هوشمند به امورات آب شهرستان های سراسر استان مراجعه کنند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of