سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Tuesday 7 May 2024

وزیر نیرو در اولین سفر کاری خود از رصد خانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان بازدید کرد

وزیر نیرو ضمن بازدید از رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان در جریان وضعیت سدهای این استان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان علی اکبر محرابیان روز جمعه در گفت و گویی مستقیم با خبر ساعت ۱۴ از سازمان آب و برق با بیان اینکه امروز در معیت رییس جمهور نخستین سفر دولت را به خوزستان داشتیم تا از نزدیک برخی از طرح های آب و فاضلاب استان بازدید کنیم، اظهار داشت: در طی سال های گذشته سرمایه گذاری های بسیار زیادی در حوزه آب و فاضلاب خوزستان انجام شد.

وی ادامه داد: مردم قهرمان خوزستان گلایه های به حقی را از ۲ حوزه آب و فاضلاب دارند و علت اصلی آن این است که بسیاری از طرح آب و فاضلاب به طور کامل تکمیل نشده و مردم نمی توانند از مزایای این طرح به طور کامل استفاده کنند.

وی موضوع فاضلاب را مشکل اغلب شهرهای استان دانست و تصریح کرد: سطح آب در این شهرها نسبت به شهرهای دیگر بالا است و دفع فاضلاب به خوبی انجام نمی شود که لازم است در این شهرها تصفیه خانه های مدرن و بروز به همراه شبکه های دفع آب داشته باشیم.

محرابیان افزود: به طور مثال در شهر اهواز طی سال های گذشته در شرق کارون تصفیه خانه ای با سرمایه گذاری سنگین احداث شده اما متاسفانه شبکه دفع فاضلاب به طور کامل انجام نشده و در مرحله ابتدایی قرار دارد.

وی به بازدید رییس جمهور از تصفیه خانه های فاضلاب اهواز اشاره کرد و گفت: سرعت کار نسبتا کند و پیشرفت کار نسبت به آن چیزی که انتظار می رفت بسیار کم بود که مقرر شد منابع لازم زودتر تزریق شود و با سرعت این کار به اتمام برسد همچنین با دستور رییس جمهور مدت اجرا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند و کارگاه‌های متعدد در شهر اهواز ایجاد شود تا بتوانیم سریع تر شاهد بهره برداری از سیستم فاضلاب باشیم و فاضلاب شهر توسط شبکه به تصفیه خانه برسد.

وی در خصوص آب شرب و کشاورزی در استان بیان کرد: سه طرح بزرگ آب در سطح استان داریم؛ نخست طرح غدیر است که ۲۶ شهر بزرگ استان را مشروب از آب شرب و کشاورزی می‌کند که به ۱۸ شهر آب رسیده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: فاز اول این طرح برای تامین آب از سد کرخه انجام شده اما آب با کیفیتی نیست لذا پیش بینی شده بود که منبع و مخزن آب به سد دز تعییر پیدا کند اما این طرح متوقف است و با بررسی انجام شده مقرر شد تا با یک روش میان بُر هرچه سریع‌تر آب دز را به ایستگاه های پمپاژ این شهرستان ها برسانیم و وارد شبکه کنیم چرا که آب دز بسیار با کیفیت است.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر شاهد رفع مشکلات مردم خوزستان در زمینه آب و فاضلاب باشیم.

در این جلسه فرهاد ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و معاونین وی آخرین وضعیت منابع آب سدهای استان را به وزیر گزارش دادند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of