شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 18 May 2024

آغاز عملیات لایروبی کانال های اصلی شبکه فجر و جایزان

معاون نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون از آغاز عملیات لایروبی کانال­ های اصلی شبکه های جایزان و فجر و لترال LC5 در قالب عملیات پیشگیرانه سالیانه، توسط واحد نگهداری و تعمیرات آن شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رکن۴ به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، ” محمدرضا یزدانجو” گفت: هر ساله با آغاز فصل پاییز و قبل از شروع بارش های زمستانه، به منظور بهبود شرایط آبرسانی به اراضی کشاورزی منطقه بهبهان، جایزان و فجر، عملیات تعمیر، بازسازی و لایروبی کانال ها و مسیل ها توسط واحد نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری مارون صورت می گیرد که پیش بینی می شود این عملیات با حجم ۵۰۰۰ مترمکعب و طی مدت یک ماه ، پایان یابد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با عملیات لایروبی کانال­ های اصلی و لترال های شبکه جایزان و فجر ، عملیات بوته کنی و تسطیح جاده سرویس های شبکه فجر با دستگاه های بیل مکانیکی بوم کوتاه و گریدر انجام خواهد شد.

معاون نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری مارون، عملیات لایروبی کانال ها و زهکش ها را به دلیل اینکه باعث افزایش راندمان و سرعت انتقال آب در شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری، جلوگیری از هدر رفت منابع آبی و تسهیل در خدمات رسانی به کشاورزان می‌شود را یکی از مهمترین اهداف و فعالیت های این شرکت عنوان کرد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of