جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Friday 26 April 2024

دفع آب‌های سطحی در ۷۷ نقطه منطقه ۲ شهرداری اهواز درحال اجراست

سرپرست شهرداری منطقه ۲ اهواز گفت: دفع آب‌های سطحی در ۷۷ نقطه این منطقه شهرداری به صورت ضربتی اجرا و یا در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا محمد سعید حردانی در حاشیه بازدید از پروژه‌های دفع آبهای سطحی منطقه دو اهواز، بیان کرد: از جمله این نقاط پروژه میدان پلیس اهواز است که حدود ۲۵۰ متر پلی اتیلن به صورت ثقلی و ۳۵۰ متر لوله پلی اتیلن به صورت تحت فشار کار شد تا با هدایت آب به سمت کانال سلمان این آب گرفتگی برطرف شود. این پروژه با تاکید شهردار در مدت ۲ ماه به اتمام رسید.

وی ادامه داد: پارسال پروژه دفع آب‌های سطحی بلوار ارتش اهواز نیز به سرانجام رسید، و با ساخت یک سپتیک سه در چهار، آب به کانال بلوار مدرس متصل شد ، و هم اکنون پروژه‌ی جمع کننده آن در خیابان‌های ۳۲ متری بین لاله ،لادن و رز در این منطقه درحال اجراست.

وی گفت: در این پروژه حدود ۶۰۰ متر لوله ثقلی اجرا و آن را به سپتیک بلوار ارتش متصل کردیم، ادامه این پروژه در بقیه خیابان‌های این منطقه پس از رسیدن لوله اجرا خواهد شد که در حدود ۱۰ روز زمان می‌برد.

حردانی بیان کرد:با انجام این کار تقریبا ۶۰ درصد از کار جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه کیانشهر انجام شده و ادامه پروژه زمان زیادی نمی‌برد.

وی افزود: با اجرای این پروژه مشکل مناطقی مثل خیابان ۳۲ متری بین لاله و لادن و خیابان ارتباطی لاله‌ها و لادن‌ها و همچنین خیابان‌های ارتباطی رزها برطرف می‌شود.

سرپرست شهرداری منطقه ۲ اهواز بخشی از نقاط بحرانی این منطقه شامل کیانشهر، کیانپارس و میدان پلیس است ادامه داد: در منطقه کیانپارس اهواز نیز از خیابان سروش تا اردیبهشت در ساحلی و خیابان تخت سلیمان کنار پل هشتم از ابتدای رمپ پل تا رودخانه کار لولهگذاری ثقلی ۳۱۵ متر انجام شده است.

وی افزود:پروژه دیگر در خیابان تخت سیلمان تقاطع پودات است که با قراردادن یک سپتیک سه در سه اجرا و قرار است لوله از جلوی انبار توشه راه‌آهن به صورت ثقلی داخل کانال موجود انداخته و به سپتیکی که احداث خواهد شد متصل کنیم و سپس با لوله ۲۵۰ تحت فشار آن را به رودخانه متصل کنیم.

وی ادامه داد: پروژه مشترکی بین شهرداری و آب و فاضلاب در زمان سیل سال ۹۸ برای دفع آب‌های سطحی خیابان‌های الحدید و سپاه که دچار آبگرفتگی شدید بودند اجرا شد که در آن لوله ۳۱۵ ثقلی با هفت منهول، و با ساخت یک سپتیک، به زیرپل شهید سوداگر وصل شد. و از آن جا ۱۴۰ متر لوله به کار رفته است

حردانی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها به صورت ضربتی و علاج بخشی بوده و با انجام آن بخشی از مشکلات حل می شود گفت: با دستور شهردار اهواز نقاط بحرانی شناسایی شده و این پروژه باید در سال‌های تکمیل شود. شهرداری به وظیفه خود در این رابطه عمل کرده و بقیه امور به عهده آبفا است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of