پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

نماینده ولی فقیه استان در دیدار با شهردار اهواز :

باید جبهه گسترده ای از خدمات شهری را ایجاد کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با اشاره به زحمات مجموعه شهرداری گفت: پیشنهاد می شود مناطق اولویت ها را برای رفع مشکلات مشخص کنند که ما با ورود قرارگاه خاتم و مدیریت شهری به مناطق کم برخوردار جبهه گسترده ای از خدمات شهری را ایجاد کنیم و در روز های آتی شاهد یک عزم و اراده عمومی برای خدمات رسانی به شهروندان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری رکن۴ به نقل از سایت شهرداری اهواز، شهردار اهواز به همراه معاونین خدمات شهری، فنی و عمرانی و مدیران مناطق هشتگانه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و در مورد مسائل، موانع و مشکلات شهری گفتگو کردند.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد در این دیدار اظهار کرد: یکی از مشکلات که در شهر وجود دارد مسئله نخاله های ساختمانی است که باید ساماندهی شود.
وی با اشاره به مدیریت دستفروش ها طوری که در این وضعیت اقتصادی به آنها فشاری وارد نشود، افزود: حاشیه و مبادی ورودی های شهر از وجود نخاله ها با همکاری و ورود دادستانی و ارگان های دیگر پاکسازی و مدیریت شود و با تخلفات برخورد بازدارنده ای شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با اشاره به زحمات مجموعه شهرداری گفت: باید از شهروندان درخواست شود که نسبت به بیرون گذاشتن زباله ها راس ساعت اقدام کنند و در مقابل جمع آوری پسماندها نیز راس ساعت انجام شود. در یک محله با توجه به رها سازی زباله ها لازم است برای جانمایی مناسب و نصب زباله ها تصمیمی اتخاذ شود.
وی افزود: پیشنهاد می شود مناطق اولویت ها را برای رفع مشکلات مشخص کنند که ما با ورود قرارگاه خاتم و مدیریت شهری به مناطق کم برخوردار جبهه گسترده ای از خدمات شهری را ایجاد کنیم و در روز های آتی شاهد یک عزم و اراده عمومی برای خدمات رسانی به شهروندان باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان با تشکر مجدد از زحمات مجموعه شهرداری گفت: شهرداران مناطق تا رسیدن به میلاد باسعادت رسول اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) و هفته ی وحدت برای طرح پاکسازی، نظافت و رفع مشکلات که در اولویت قرار دارند فوریت ها و کمبود های خود را اعلام کنند و در این طرح انتظار می رود همه ی دستگاه ها کنار هم قرار گیرند و یک نظافت و پاکسازی عمومی صورت گیرد.

در ادامه این دیدار موسی شاعری شهردار اهواز با اشاره به تخلفات ریختن نخاله های ساختمانی در سطح شهرگفت: برای ساماندهی پسماندهای ساختمانی شیوه نامه ای برای کسانی که عملیات تخریب انجام می دهند، تهیه شده است. تعداد محدودی از ماشین ها در حال تخلیه پسماند ها در شهر هستند که برای جلوگیری و رصد این تخلفات نیازمند حضور و همیاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی است.
شهردار اهواز عنوان کرد: برنامه ریزی می شود در مسئله نخاله های ساختمانی یک پاکسازی گسترده صورت گیرد.
شاعری با اشاره به نبود مدیریت واحد شهری گفت: برای اینکه بتوانیم معضلات شهری را سامان دهیم مجموعه ای از دستگاه ها باید هماهنگ با هم موانع را مرتفع کنند و برای حل معضلات اراده ی جمعی باشد.
وی با بیان اینکه برخی شهروندان توجه چندانی به ساعت مشخص شده برای انتقال زباله به بیرون از منازل خود ندارند و در ساعتی به جز ۱۱ شب نسبت به این کار اقدام می کنند، افزود: تفکیک و جدا سازی زباله از مبدا نیاز به فرهنگ سازی دارد که متاسفانه در طی سال های گذشته ساز و کارها به گونه ای نبود که شهروندان را هدایت به اجرای این کار کنیم ولی تفکیک زباله باید آغاز و اجرا شود.
شاعری گفت: در رفع مشکلات شهری موانعی است ولی با این وجود مجموعه شهرداری تمام تلاش خود را برای مرتفع کردن آن ها انجام می دهد.
در پایان مقرر شد برای بهبود وضعیت مناطقی که در اولویت هستند همچون کوی مندلی، حصیرآباد، منبع آب و ورودی خرمشهر به اهواز برنامه ریزی و طرح های تهیه و اجرا شود

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of