جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

به دستور شهردار اهواز؛

خط پردازش پسماند سایت صفیره دوباره راه اندازی شد

صبح پنجشنبه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از خط پردازش پسماند سایت صفیره بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار تابا؛ رضا علیجانی ضمن بازدید از بخش های مختلف بخش صفیره در میان کارگران خط پردازش پسماند حاضر شد و گفت: به عنوان مدیرعامل جدید سازمان مدیریت پسماند با مشکلات پیش روی کارگران آشنایی دارم اما به دلیل حضور تازه در سمت جدید تاکنون فرصت کافی برای حل تمام معضلات را نداشته ام.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز با بیان اینکه توجه به مشکلات کارگران صفیره از اهم برنامه هاست اظهار کرد: بلافاصله پس از انتصاب با دستور شهردار اهواز مقدمات لازم جهت شروع به کار خط پردازش پسماند سایت صفیره انجام شد و امروز می بینید که بعد از تعطیلی چندماهه مجددا کارخانه شروع به کار کرده است.

وی ادامه داد: تلاش ما برای شروع به کار مجدد کارخانه، تامین معیشت کارگران بخش پردازش بوده است و ما در روزهای آینده به صورت خارج از نوبت به تک تک مشکلات این کارگران زحمتکش رسیدگی خواهیم کرد.

علیجانی به اشاره به مشکلات عدیده سایت صفیره تاکید کرد: مشکلات زیادی در حال حاضر در سایت دفن بهداشتی پسماند وجود دارد که در آینده نزدیک مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت در این راستا ساختمان نیمه کاره اداری صفیره به زودی تکمیل خواهد شد و من شخصا در این ساختمان دفتر کار خواهم داشت تا در کنار کارگران باشم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز با اشاره به اهمیت بهداشت محیط و شاخص های HSE در محیط کار خاطر نشان کرد: به زودی شاهد تغییرات اساسی در بخش دفن بهداشتی پسماندهای صفیره خواهیم بود و ما در تلاش هستیم به زودی محیط امن و ایمنی را برای کارگران به وجود بیاوریم.

علیجانی در حاشیه این بازدید به خبرنگار تابا در خصوص تعطیلی های مکرر کارخانه پردازش پسماند گفت: این کارخانه در دو مرحله دچار تعطیلی شد که مرحله اول به دلیل بروز بیماری کرونا و مرحله دوم آن نیز که دو ماه به طول انجامید به دلایل فنی رخ داد.

وی ادامه داد: جلسات مختلفی برای عارضه یابی کارخانه تشکیل شد که بر اساس خروجی های جلسات توانستیم بخشی از مشکلات کارخانه را مرتفع کنیم و همانطور که امروز می بینید خط اول این کارخانه در حال حاضر فعال است و با تمهیدات در نظر گرفته شده طی روزهای آینده خط دوم این کارخانه نیز راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز با اشاره به مشکلات مختلف سایت دفن بهداشتی پسماند صفیره تصریح کرد: ما در صفیره تنها با مشکلات پیش روی کارخانه مواجه نیستیم بلکه باید به مسایل سلول های دفن نیر توجه کنیم. از سویی زیرساختهای HSE در این کارخانه فراهم نیست.

وی در پایان گفت: چشم انداز ما ایجاد سایت دوم دفن بهداشتی پسماند کلانشهر اهواز است و کار مطالعات آن در دست انجام است اما نکته ای که از آن غافل نیستیم پتانسیل های سایت صفیره است که اگر به شکل صحیح و استاندارد انجام شود تا سالها ظرفیت دفن بهداشتی زباله های شهر اهواز را خواهد داشت.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of