پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

محیط‌ زیست خوزستان به انتشار یک فیلم در فضای مجازی واکنش نشان داد

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی مربوط به کارگاه تفکیک پسماندهای پزشکی در اهواز توضیح داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به دنبال انتشار کلیپی درخصوص کارگاه تفکیک پسماندهای پزشکی در شهر اهواز و نشر آن در فضای مجازی ، بر اساس پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و کار مشترک با مرکز بهداشت استان مشخص شد که این تصاویر، جدید نبوده و مربوط به اسفند سال ۱۳۹۸ است که یک انبار ضایعاتی غیر مجاز در منطقه برومی اهواز اقدام به تفکیک پسماندهای عفونی بیمارستان‌های استان بصورت مخفیانه و غیر قانونی می‌کند.
در ادامه پاسخ محیط زیست آمده است: در تحقیقات انجام شده در آن زمان مشخص شد، پسماند برخی از بیمارستان‌های بهبهان و آبادان و بیمارستان‌های دیگر، خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این محل وجود داشته است که با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت شرق اهواز در همان زمان این محل شناسایی و برای این محل پرونده قضایی تشکیل شد.

این جوابیه می افزاید: این موضوع توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز پیگیری و طی نامه ای در همان تاریخ به استاندار گزارش شده است.
در ادامه آمده است: پسماندهای موجود در محل مذکور نیز در آن زمان با همکاری شهرداری بلافاصله جمع آوری و به محل دفن پسماند شهری اهواز منتقل و دفن می شوند؛ پرونده قضایی برای متخلف در مراکز قضایی اهواز باز است و شخص خاطی این پرونده متواری بوده و مراحل قانونی از طریق مراجع قضایی در دست پیگیری است .
در فروردین ماه سال جاری با توجه به حساسیت موضوع و بحث شیوع ویروس کووید ۱۹، نشست هایی برگزار و در نتیجه موضوع وضعیت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی در کارگروه مدیریت پسماند استان در اردیبهشت ماه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تشریح و بررسی شد.
دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیزاعلام کرد: همه بیمارستان های دانشگاهی با سازمان مدیریت پسماند شهرداری قرارداد دارند و کلیه پسماندهای عفونی، پس از بی خطرسازی، از مبدا بیمارستان جهت دفن در سایت دفن زباله شهرداری اهواز، تحویل عوامل شهرداری می شود.

حفظ سلامت مردم، خط قرمز مدافعان سلامت مردم در دانشگاه علوم پزشکی اهواز است و با هر شخصی که سلامت مردم را به خطر مواجه کند، مطابق قانون برخورد می‌شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of