جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Friday 17 May 2024

رئیس دستگاه حفاری 38 فتح شرکت ملی حفاری ایران:

کار در دکل های حفاری آموزش تئوری، عملی و انتقال تجربه است

رئیس دستگاه حفاری ۳۸ فتح شرکت ملی حفاری ایران گفت: کار بر روی دکل های حفاری آموزش تئوری، عملی و انتقال تجربه تلقی می گردد که حاصل آن پختگی، خبرگی، تبحر و تخصص به معنای واقعی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران الیاس قربانی که ۳۰ بهار از ۵۱ بهار عمرش را در صنعت حفاری سپری و سفید شدن موی سر را به کسب تجربه پیوند می زند افزود: از ۳۰ سال خدمت ۱۵ سال را به صورت شبانه روزی و دور از خانواده در موقعیت های عملیاتی گذران عمر کرده است.

وی با اشاره به شغل اقماری و تبعات روحی، روانی و عوارض جسمی آن، گریزی به سختی ها و صعوبت کار می زند اما حیف می داند که از عاشقی و دلدادگی حفار مردان نسبت به کار در کنار این غول آهنی غران سخن به میان نیاورد.

قربانی که هشت سال است مسئولیت دستگاه حفاری ۳۸ فتح را برعهده دارد مجموع کارکنان شاغل این دکل را ۸۸ نفر عنوان و تصریح کرد این جمع خانوادگی است که بهترین ساعت ها، هفته ها، ماه ها و سال های عمر خود را در کنار هم در شرایط اقلیمی از سرمای زیر صفر تا گرمای بالای ۵۰ درجه با افتخار برای ارتقاء صنعت نفت و اعتلای کشور در راه انجام وظیفه طی می کنند.

رئیس دستگاه حفاری ۳۸ فتح با بیان اینکه میانگین سنوات خدمتی کارکنان این دستگاه بین ۱۴ تا ۱۵ سال است، گفت: رعایت الزامات ایمنی فردی و جمعی، هم افزایی، همکاری، همدلی، نظم و انضباط کاری موجب شده که این دستگاه کار کیفی و بدون حادثه را در کارنامه خود داشته باشد.

وی افزود: از ویژگی های این دستگاه حفاری که حدود هشت سال است به ناوگان شرکت پیوسته سلامت تجهیزات در نتیجه دقت عمل کارکنان و تعمیر به موقع و همیاری در جهت رفع مشکلات فنی هنگام کار است.

قربانی بر این نکته تاکید کرد که همکاران در این دستگاه که زیر مجموعه مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۲ است در برنامه خود قبل از شروع کار به صورت تئوری در جریان موضوع قرار گرفته و سپس با حصول اطمینان از آماده بکار بودن کامل دستگاه، عملیات کلید می خورد.

رئیس دستگاه حفاری ۳۸ فتح گفت: در حین کار نیز برای باز تکرار آموزه ها، تعریف، نوع کار و اهمیت هر تجهیز از سوی همکاران با تجربه برای جوان تر بازگو و تبادل نظر های فنی و تخصصی صورت می گیرد.

براساس مستندات موجود در مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری، دستگاه حفاری ۳۸ فتح از خردادماه سال ۱۳۹۱ وارد ناوگان شرکت گردیده و تا به امروز حفاری ۱۲ حلقه چاه در میادین نفتی مناطق نفتخیز جنوب شامل یک حلقه توصیفی و ۱۱ حلقه توسعه ای به متراژ ۴۴ هزار و ۶۴۹ متر در سوابق خود دارد.

این دستگاه هم اینک در حال حفر یک حلقه چاه توسعه ای در میدان نفتی مارون در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در عمق سه هزار و ۵۵۰ متری می باشد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of