پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 2 May 2024

از سوی شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد ؛

برنامه فرهنگی آموزشی طرحی برای فردای فرزندان

در راستای اجرای نشست های فرهنگی آموزشی از سوی مدیریت خدمات و روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مبادرت به برگزاری برنامه ای تحت عنوان « طرحی برای فردای فرزندان » شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران این نشست با حضور جمعی از کارکنان و خانواده های آنان در تالار اجتماعات مجتمع فرهنگی شماره یک شرکت برگزار و دکتر سید محمود انوشه پیرامون مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه به تفصیل مطالبی بیان داشت.

این استاد دانشگاه بخش عمده سخنان پند آموز خود را به موضوع ازدواج اختصاص داد و ازدواج را تعهد آگاهانه، مسئولیت پذیری، امید دادن، هم درکی، صمیمیت و آرامش دادن متقابل توصیف کرد.

وی با بیان اینکه جوانان اعم از پسر یا دختر در امر ازدواج باید سه ویژگی منفعت، ضرر و زیان و واقعیت را مدنظر داشته باشند، گفت: در بدو ورود به ازدواج ضرورت دارد پنح عامل انگیره، تعهد ، توانایی فردی ، امکانات و دانش بررسی و ارزیابی گردد.

انوشه افزود: از دیگر نکات اساسی در موضوع ازدواج که لازم است مورد توجه والدین و جوانان واقع و روی آن دقت لازم به عمل آید چهار نکته مشتمل بر مشاهده، مصاحبه، مکاشفه و مشاوره می باشد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: از دیگر نکات مهم در ارتباط با ازدواج توجه به چهار مورد با اهمیت است که رابطه تو با او، رابطه تو با خانواده او، بررسی رابطه او با خانواده تو و رابطه خانواده تو با خانواده او است که باید به جّد مطالعه و مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان این نکته که ازدواج بدون مطالعه منجر به جدایی و طلاق می شود، یکی از علل جدایی و مشکلات زناشویی در جوامع را کم توجهی به زندگی و کانون خانواده به هر دلیل و از جمله تبعات ناشی از فضای مجازی دانست.

انوشه گفت: جدایی در تنش های میان زن و شوهر اولین راه در برخورد با یک اشتباه نیست و داشتن تعامل و همگرایی، احترام متقابل و گذشت در تحکیم زندگی مشترک بسیار اثرگذار می باشد.

سخنران در ادامه معنای حلقه ازدواج و موضوع مهریه را مورد اشاره قرار داد و ضمن طرح پرسش هایی در بحث جایگاه فرزندان، افزود: فرزندان ما به گونه ای که ما می خواهیم نمی شوند، آن گونه که اثر می پذیرند می شوند.

احترام در خانواده میان والدین و فرزندان و بالعکس، اعتماد به نفس و عزت نفس از دیگر نکاتی بود که سخنران با استناد به روایات و احادیث توضیح داد.

در پایان این همایش که با اقبال خانواده ها مواجه شد دکتر انوشه به پرسش های حاضران پاسخ داد.

در ارتباط با برنامه های فرهنگی آموزشی برای کارکنان شرکت ملی حفاری ایران روز یکشنبه نیز همایشی تحت عنوان «تلاش، آرامش، موفقیت» با حضور دکتر انوشه در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی شرکت برگزار شده بود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of