پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 2 May 2024

همایش بصیرت به مناسبت حماسه ۹ دی در شهرداری اهواز برگزاری شد

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به فرمایشات امام خمینی ره و مقام معظم رهبری گفت: همواره در طول تاریخ درگیری ها و جنگ ها بر سر عقلانیت و غیر عقلانیت است . امروز جنگ و ستیزی با دین داری یا عدم دین داری نداریم، جنگ و ستیز ما بر عقلانیت و غیر عقلانیت، انقلابی و غیر انقلابی بودن است.

به گزارش سایت شهرداری اهواز صبح امروز همایش بصیرت و روشنگری به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی در محل تالار شهید جمالپور (تالار شهر) شهرداری اهواز با حضور نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام‌جمعه اهواز، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، فرماندار اهواز، شهردار اهواز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، مدیران، معاونین، فرماندهان، شورای پایگاه های مقاومت بسیج و کارکنان شهرداری اهواز برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در این همایش ضمن گرامیداشت حماسه بصریت گفت: روز بصیرت ۹ دی دارای ارزش و جایگاه مهمی است، امام جامعه مطالب را به گونه ای بیان می کند که به جزئیات وارد نمی شود و رهبر جامعه جزئیات را کم تر تبیین می کند. رفتار مقام نبوت و امام این چنین است که امت را به تعالی می رساند، اگر همه ی جزئیات تشریح شود محال است بشر به بلوغ فکری که به تعالی ختم می شود برسد.

حجت الاسلام موسوی فرد با اشاره به فرمایشات امام خمینی ره و مقام معظم رهبری گفت: همواره در طول تاریخ درگیری ها و جنگ ها بر سر عقلانیت و غیر عقلانیت است . امروز جنگ و ستیزی با دین داری یا عدم دین داری نداریم، جنگ و ستیز ما بر عقلانیت و غیر عقلانیت، انقلابی و غیر انقلابی بودن است. عقل حکم می کند منافع ملی را در حالی که کشور در تحریم از همه جوانب است بر همه چیز مقدم شماریم.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: این فرهنگ است که اگر رشد کند مشکل جامعه حل می شود. نقطه مقابل فرهنگ یک تفکر غرب گرایی و لیبرالیسم است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در پایان از روحانیون، سردار شاهوارپور ، شهردار اهواز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، سپاه استان و پرسنل شهرداری اهواز بابت حضور در این همایش بصیریت و روشنگری ۹ دی تشکر کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان نیز در این همایش ضمن تشکر از ابتکار شهرداری از برگزاری همایش بصیرت و روشنگری گفت: امیدواریم که بتوانیم در راستای بصیرت افزایی و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات شایسته ای انجام دهیم.

سردار شاهوارپور به تشریح اتفاقات و حوادث سال ۸۸ پرداخت و اظهار کرد: این مهم است که از حاثه ای که ده سال پیش اتفاق افتاد درس بگیریم، زمان و مکان یکی از موضوعات مهمی است که در حوادث مهم گذشته برای درس آموزی بهره می بریم و باید از تجربه و هزینه که در گذشته داده ایم برای آینده استفاده کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان خاطر نشان کرد: تاریخ در ۱۵۰ سال گذشته نشان دهنده این است که همواره ملت ایران اسلامی دارای شاخص های برجسته ای بوده که همواره این شاخصه ها همراه ملت ما وجود دارد. یکی از شاخصه ها در ملت ایران اسلامی بیگانه ستیزی است، این بیگانه ستیزی جز فرهنگ ملت ایران است.

وی افزود: در طول چهل سال انقلاب اسلامی همواره مردم اثبات کردند در مقابل دشمن اگرچه هزینه ها بسیار و حتی به قیمت جانشان ایستادگی می کنند و تسلیم بیگانه نمی شوند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: خدمت رسانی شبانه روزی یک مطالبه مردمی است و برای حل مشکلات و مطالبات مردم باید شبانه روز تلاش کرد . از مجموعه شهرداری اهواز بابت تلاش هایی که در بارندگی و سیل اخیر انجام دادند تشکر می کنم.

سردار شاهوارپور با اشاره به کمبود زیرساخت ها و مشکلات در شهر اهواز ادمه داد: با همت بلند، همیاری و همکاری، دلسوزی، کار جهادی، عدم تخریب یکدیگر و در کنار همدیگر بودن مشکلات اهواز قابل حل است. در این راستا توقعاتی از دولت است که باید در بودجه و کمک ها پیگیری کنیم و تلاش کنیم منابع مورد نیاز شهر را جذب و دریافت کنیم.

حاتمی فرمانده بسیج شهرداری اهواز نیز در این همایش ضمن خوش آمدگویی به نماینده ولی فقیه در خوزستان از حضور تمامی افراد که در همایش بصیرت و روشنگری حضور پیدا کردند تقدیر تشکر کرد.

گفتنی است این مراسم به همت سازمان بسیج شهرداری اهواز و همکاری اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز برگزار شد

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of