جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Friday 17 May 2024

به دنبال تاکید وزیر نفت مبنی بر بسیج امکانات برای کاهش آسیب ‌دیدگی مردم خوزستان بر اثر سیلاب ؛

دیدار هیئتی از وزارت نفت و مدیران ارشد صنعت نفت در خوزستان با اهالی کوت عبدالله و کوی دانشگاه اهواز

به دنبال تاکید بیژن زنگنه وزیر نفت مبنی بر بسیج کامل امکانات نفت برای کاهش آسیب ‌دیدگی مردم خوزستان بر اثر سیلاب اخیر ، هیئتی از این وزارتخانه و مدیران ارشد صنعت نفت در استان خوزستان با اهالی مناطق کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون و کوی دانشگاه در کلانشهر اهواز دیدار و از نزدیک در جریان مشکلات ناشی از سیلاب اخیر قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران سرپرستی این هیئت را که متشکل از علیخانی معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید، محمدی مدیر عامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب،موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، پورهنگ مدیر عامل نفت و گاز اروندان وجمعی دیگر از مدیران است، محسن پاک نژاد معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری برعهده دارد.

درجریان بازدید این هیئت از کوت عبدالله و دیدار صمیمی با اهالی منطقه، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران که از سوی استاندار خوزستان و ستاد بحران استان مدیریت مقابله با پیامدهای ناشی از بارندگی های سیل آسا در شهرستان کارون را عهده دار است گزارشی از اقدامات این شرکت از نخستین ساعات آب گرفتگی در این موقعیت را ارایه داد.

سید عبداله موسوی گفت: با اعلام ستاد بحران استان و در همان ساعات اولیه روز ۲۵ آذر دو دستگاه پمپ های فشار قوی (پمپ تراک)، چند دستگاه پمپ های سنگین و رودخانه و ایجاد خطوط انتقال دفع آبهای سطحی و بکار گیری بالغ بر ۵۰ نفر از کارکنان بخش های مختلف عملیاتی و پشتیبانی این شرکت در تلاشی شبانه روزی آب های سطحی در خیابان ها و معابر این شهر به طور کامل جمع آوری و به رودخانه کارون هدایت گردیده، بطوریکه این اقدامات صنعت نفت باعث رضایتمندی مردم منطقه شده است.

در این بازدید که خانم خنفری فرماندار شهرستان کارون نیز حضور داشت، معاون و نماینده وزیر نفت در امر کمک رسانی و ارایه خدمات به مردم در معرض سیلاب در استان خوزستان گفت: وزارت نفت همه تلاش خود را در جهت کاهش مشکلات شهروندان آسیب دیده از سیلاب اخیر بکار خواهد گرفت.

محسن پاک نژاد با بیان اینکه حسب دستور وزیر نفت، باید با تمام توان در کنار مردم استان باشیم، افزود: باید از تجربه سیل فروردین ‌ماه امسال استفاده کنیم و در کوتاه ‌مدت در زمان بروز سیلاب یا آب‌گرفتگی، صنعت نفت به نهادهای اجرایی کمک نماید.

سپس مسئولان صنعت نفت به همراه فرماندار شهرستان کارون از منازل آسیب دیده از سیلاب بازدید و اهالی منطقه مشکلات خود را توضیح دادند، پس از آن مدیران ارشد صنعت نفت در نشستی صمیمی با مردم شرکت کردند.

وزیر نفت پس از وقوع بارش‌ های سیل ‌آسا در استان خوزستان، در پیامی به مدیران عامل شرکت ‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب، ملی حفاری ایران و نفت و گاز اروندان بر بسیج امکانات وزارت نفت برای کاهش آسیب به مردم این استان تاکید کرد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of