جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Friday 17 May 2024

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان :

بازرسان کار، چشمان بیدار قانون هستند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان بازرسی های کار را عاملی برای ارتقاء بهره وری دانست و گفت: کارفرمایان عزیز باید بدانند واحد صنفی آن ها همواره توسط بازرسان کار مورد رصد و بازدید قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ارسلان غمگین؛ در نشست با کارشناسان، بازرسان کار و مسئولین حوزه مدیریت روابط کار با تاکید بر لزوم رصد پیگیری و بازرسی های موردی از واحدهای کارگری و تولیدی در معرض اسیب گفت: هر کجا و در هر گوشه از استان خوزستان مشکلی در حوزه کارگری وجود داشته باشد، بر اساس وظیفه ذاتی خود در خصوص حفظ اشتغال موجود و صیانت از نیروی کار، مکلف به حضور تا رفع مشکل هستیم .

وی گفت: با توجه به تعدد و تنوع مشاغل موجود در خوزستان، بازرسان کار استان نسبت به بازرسان کار دیگر مناطق کشور از تجربه بیشتری بر خوردار هستند.

ارسلان غمگین با بیان اینکه
بازرسان کار، چشمان بیدار قانون هستند، افزود: کارفرمایان عزیز باید بدانند واحد صنفی آن ها همواره توسط بازرسان کار مورد رصد و بازدید قرار خواهد گرفت و این بررسی ها بهره وری در تولید را در پی خواهد داشت.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: متاسفانه در گذشته بازرسی کار آنگونه که شایسته است مورد توجه برخی واحدها قرار نداشت و بازرسان کار از سوی برخی کارفرمایان مورد بی مهری قرار می گرفتند

ارسلان غمگین با تاکید بر اینکه، ارتقاء سطح کیفی و کمی بازرسی های موردی جزو برنامه های ما در حوزه بازرسی کار است، افزود: با هیچ کارفرمای متخلفی مماشات نخواهیم کرد چرا که حفظ جان کارگران و صانت از نیروی کار جزء اصلی ترین وظایف وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعی است.

وی گفت: استان خوزستان با بیش از ٨۵٠ هزار کارگر تحت پوشش، دومین استان کارگری کشور است و همین موضوع اهمیت کار بازرسان کار را صد چندان کرده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی رافع مسئولیت بازرسان کار نخواهد بود، گفت: اداره بازرسی کار با یک برنامه ریزی مدون می بایست نسبت به بازرسی از تمام شرکت ها و واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی اقدام کنند.
وی حضور بازرسان کار درمحل کارگاه را باعث ایجاد آرامش روحی و ذهنی برای کارگر دانست و اظهار کرد: کارگران با دیدن بازرسان کار در محل کار احساس امنیت خواهند کرد و این احساس امنیت بر ارتقاء سطح تولید و بهره وری اثر مستقیم دارد.

وی افزود بر ماتکلیف است هر کجا و در هر گوشه از خاک استان خوزستان مشکلی در حوزه کارگری وجود داشته باشد با حضور موثر خود به دنبال رفع مشکل باشیم تمام واحدهای تولید و کارگری در تمام نقاط استان می بایست زیر ذربین بازرسان کار باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با تکیه بر خِرًد جمعی و بهره گیری از ظرفیت تجربه، تخصص و تعهد کارشناسان خبره در قالب یک کار تیمی منسجم و با یک برنامه مدون و منظم، در کوتاه ترین زمان ، تمام واحدهای در معرض خطر را شناسایی کرده و قبل از ایجاد بحران با بهره مندی از حمایت مسئولان نسبت به رفع مشکل اقدام کنیم.

ارسلان غمگین با تاکید بر لزوم آموزش کارشناسان روابط کار بویژه بازرسان کار گفت: بازرسان کار می بایست با جدی گرفتن موضوع آموزش، خود را به آخرین دانش روز مجهز کنند.

ارسلان غمگین خاطرنشان کرد: نباید از تغییر واهمه داشته باشیم. ایجاد تغییر، برنامه ریزی مدون و ساختار سازی فاکتورهای داشتن مجموعه ای پویا است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان اینکه توفیق خدمت به مردم بزرگترین ودیعه الهی و والاترین نعمت الهی است، گفت: باید از این موقعیت بزرگ برای آخرت خود اندوخته معنوی پس انداز کنیم

گفتنی است در ابتدای این نشست مسئولین و کارشناسان حوزه مدیریت روابط کار به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of