سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Tuesday 7 May 2024

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

حدود ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از استان حمل شده است

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در ۸ ماهه گذشته حدود ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از استان خوزستان حمل شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار کرد: تعداد دوربین های ثبت تخلفات دورن جاده ای در استان ۳۱ دوربین است و تا پایان سال این تعداد به ۷۵ دوربین ارتقا پیدا خواهد کرد و در اردیبهشت ماه سال آینده نیز این تعداد به ۹۴ دوربین ثبت تخلف درون جاده ای خواهد رسید.

وی با بیان اینکه سهم جاده در تصادفات زیر یک درصد است، افزود: هر جاده ای بر اساس سرعت طرح ساخته خواهد شد اما این مساله از سوی رانندگان رعایت نمی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرقت تابلوها و گاردریل‌ ها در استان، بیان کرد: یکی از معضلات اصلی استان سرقت تابلوها و گارد ریل است و این مساله در خوزستان بیشتر از دیگر استان های کشور است. در این زمینه ۲ هزار و ۳۰۰ شاخه گارد ریل در ۲ ماهه گذشته سرقت شده است.

بهرامی نیا به آمار تلفات در تصادفات جاده ای اشاره کرد و گفت: در بحث تصادفات در ایام اربعین شاهد فوت ۱۰۵ نفر بودیم که این مساله باعث شد تا در ۸ ماهه امسال ۴۷۶ نفر در جاده های استان فوت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار داشت: امسال حجم بالایی از کالای اساسی وارد بندر‌امام‌خمینی(ره) شد که شامل نهاده ‌های دامی و کشاورزی بود از این رو نیاز به حمل و جابه‌جایی سریع آنها وجود داشت.

وی ادامه داد: در ۸ ماهه گذشته حدود ۱۰ میلیون تن کالای اساسی از استان خوزستان حمل شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اقدامات مناسب صورت گرفته در خصوص سیستم های حمل و نقل هوشمند بیان کرد: در سال های گدشته تعداد دوربین های نظارت تصویری ۱۲ بود اما اکنون به ۵۴ دوربین ارتقا پیدا کرده است از این رو می توان گفت استان در این زمینه رشد خوبی داشته است.

بهرامی نیا با اشاره به خسارات سیل فروردین ماه امسال اظهار کرد: خسارت سیلاب به بخش راهداری ۸۵۲ میلیارد تومان برآورد شد‌.

وی با بیان این که در حال‌حاضر تکمیل پروژه‌های سیل یکی از اولویت ‌های کاری این اداره است افزود: این پروژه‌ها در قالب ۷۰طرح تعریف شده و عمده آنها پروژه‌هایی در مسیر‌های حاشیه رودخانه‌ها هستند که طبق برنامه‌ریزی‌ های انجام شده تا پایان سال مالی به سرانجام خواهند رسید.

مدیرکل ‌راهداری‌و حمل‌ و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در طرح راهداری زمستانه ۳۲ اکیپ راهداری در قالب ۳۰۰ نفر نیروی انسانی در محور‌های استان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

بهرامی‌نیا ادامه داد: در ایام اربعین موارد ایمنی مربوط به محور‌های منتهی به دو مرز شلمچه و چذابه به‌ صورت ویژه انجام شد، در یک‌سال گذشته ۲پروژه در پایانه‌های مرزی شلمچه‌وچذابه داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: پروژه تکمیل محوطه ‌سازی در چذابه ۹۰درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل ‌راهداری ‌و حمل‌ و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: همچنین در مرز شلمچه با توجه به این‌که بیشترین تردد را در این مرز داریم با کمبود گیت‌های ورود و خروج مواجه بودیم که برای حل این مشکل ۲۴گیت رفت‌ و برگشت اضافه شد.

بهرامی‌ نیا بیان کرد: مجتمع‌های خدماتی‌ و رفاهی از دیگر پروژه‌ های ما است، ۵ مجتمع آماده بهره‌برداری هستند که با افتتاح آن‌ها تعداد‌ کل مجتمع‌های خدماتی‌ورفاهی در استان به ۴۸ واحد می‌رسد.
وی از احداث ۳ پاسگاه‌پلیس‌راه خبر داد و گفت: این پاسگاه‌ها با اعتباری بالغ‌ بر ۶ میلیارد تومان در مسیرهای اهواز-سربندر، بهبهان-گچساران و ایذه-لردگان احداث شدند.

مدیرکل ‌راهداری‌ و حمل‌ و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: تعداد دوربین‌های نظارت تصویری امروز به ۵۴ دوربین رسیده و تا پایان اردیبهشت ماه به ۶۰ دوربین خواهد رسید.
وی با بیان اینکه روزانه حدود ۶۵۰ هزار تردد در محورهای استان داریم که ۱۷ درصد از آن وسایل نقلیه سنگین هستند، اذعان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار کیلومتر خط کشی جاده ای شد اما استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی این خطوط به سرعت کدر و از بین می روند و در این زمینه به دنبال یک راهکار مناسب هستیم.​

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of