شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 27 April 2024

برگزاری مراسم کلنگ زنی طرح یاد بود رختشوی خانه زنان ایثارگر

مراسم کلنگ زنی طرح یاد بود رختشوی خانه زنان ایثارگر همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور شهردار اهواز و مسئولان استانی برگزار شد.

سیاوش محمودی رییس شورای اسلامی شهر اهواز در این مراسم گفت: این طرح به منظور بزرگداشت کسانی است که در دفاع مقدس کمتر دیده شده اند.
وی ادامه داد: نقش زنان در دفاع مقدس کمتر دیده شده است و ما برای نمایش زحماتی که این عزیزان کشیده اند باید بیش از پیش تلاش نماییم.
محمودی با اشاره به صحبت های روز گذشته مقام معظم رهبری گفت: آقا فرمودند امروز دشمنان می خواهند دفاع مقدس را منحرف نمایند و امروز هم رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی مقاومت در همه عرصه ها از جمله فرهنگی است .
رییس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در خصوص این جلسه ما طرحی را در شورای شهر مصوب کرده ایم که شهرداری ظرف ۶ ماه ساخت المان های شهدای دفاع مقدس را آغاز کند و الحمدلله این کار توسط شهرداری آغاز شده است.
سردار شاهوار پور نیز در این آیین گفت: همه در پیروزی دفاع مقدس سهم داشته اند چه آنانی که در خط مقدم بوده اند و چه آنانی که در پشت جبهه ها حضور داشتند
وی گفت: آن مادرانی که چند فرزند خود را به جبهه می فرستادند و صبوری و ایستادگی می کردند و در کنار آنها به فعالیت های دیگر مشغول می شدند.
وی گفت: در ابتدای جنگ امکانات کم بود و زنان و مادرانی بودند که در کنار رودخانه به شستشوی لباس های رزمندگان مشغول می شدند و حتی در کنار آن کارهای دیگری را نیز مانند تامین غذا و پاک کردن سبزی و … را انجام می دادند.
وی ادامه داد : البته زحماتی که زنان ما‌ در دفاع مقدس کشیده اند بسیار زیاد است و ساعت ها باید وقت گذاشت تا بیان شود و ما از زنان ایثارگر داستان ها و روایت های متعددی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داریم که باید گفته شود.
شاهوار پور اضافه کرد: در آستانه برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید دفاع مقدس هستیم و یکی از بخش های برگزاری کنگره، طرح های زیر ساختی مانند همین طرح می باشد.
وی در پایان اظهار داشت: این المان به منظور بزرگداشت زنان فداکار و فرهیخته ایجاد می شود که پا به پای مردان برای این سرزمین از خود گذشتگی کردند و این یک هدیه به آن زنان با اخلاص است.
رضا امینی شهردار اهواز نیز در حاشیه این مراسم گفت: در طراحی و معماری این طرح بر اساس تاکید بر نقش زنان ایثارگر اقوام مختلف در دفاع مقدس با محوریت شاخصه های شهری و پیاده رو محوری می باشد.
وی بیان کرد: همچنین این طرح با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال در محیطی به مساحت ۷۰۰ متر مربع اجرا می گردد.
امینی افزود: بر همه ما تکلیف است که از آرمان های انقلاب و دفاع مقدس دفاع نماییم. .

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of