جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

وزیر اقتصاد و دارایی:

کالای ته لنجی از رده کالای قاچاق خارج می‌شود

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: آیین نامه‌ای در دولت تدوین شده که در صورت تصویب نهایی آن، کالای ته لنجی از رده کالای قاچاق خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی ظهر امروز ضمن حضور در بندر خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از ظرفیت‌های اقتصادی آبادان، اروندکنار، چوئبده و خرمشهر بازدید و با فعالان اقتصادی با موضوع گمرکات و بنادر گفتگو کردیم.

وی افزود: مبادلات مرز نشینان از مدت‌ها قبل به عنوان یکی از موضوعات مهم برای رونق اقتصادی و منطقه‌ای در هیئت دولت مطرح شده بود. ستاد مبارزه با قاچاق کالا در کنار وزارت صمت و وزارت کشور مکلف شده بودند که آئین نامه‌ای برای ساماندهی مبادلات مرز نشینان به طور خاص مسئله ته لنجی تدبیر کنند که خوشبختانه این آئین نامه آماده شد و در هیئت دولت مورد برسی قرار گرفت.

خاندوزی بیان کرد: دو بند از این آئین نامه نیازمند مجوز فرا قانونی از سوی شورای هماهنگی سران سه قوه بود که ارسال شد و امیدواریم ظرف هفته‌های پیش رو در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، بندهایی که نیازمند مجوز قانون خاص دارد را تصویب کند.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: بر اساس مصوبه مطرح شده در هیئت دولت اتفاقی مهمی نیز رخ خواهد داد که مسئله ورود کالا به صورت ته لنجی به صورت منضبط، ثبت شده و شفاف در زمره ثبت گمرکی قرار خواهد گرفت و از رده کالای قاچاق خارج خواهد شد.

خاندوزی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد سفرهای سال لنج داران که محدود شده بود، افزایش بیکاری و ناراضایتی در پی داشت. با افزایش تعداد سفرهای سالانه میزان کالاهای که امکان ورود قانونی پیدا خواهد کرد.

وی گفت: با انواع کالاهایی که وزارت صمت برای استان‌ها جداگانه ابلاغ خواهد کرد اتفاق بسیار مثبتی با توجه به افزایش رونق و درآمد منطقه‌ای، صورت خواهد گرفت. امیدواریم این موضوع در کنار دیگر برنامه‌هایی که در استان خوزستان در حال پیگیری و انجام است به مسئله اشتغال و رونق اقتصادی کمک کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای از سوی وزارت اقتصاد برای راه اندازی افشور بانک (بانک‌های فرا ساحلی) در منطقه آزاد اروند وجود دارد، گفت: این موضوع باید برسی شود. ضمن اینکه سازمان منطقه آزاد اروند درخواستی در این خصوص داشته است

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of