پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

رئیس شورای شهر:

یک نفر افزایش نیرو در شهرداری اهواز نخواهیم داشت

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به عدم اعتماد برخی دستگاه‌ها به مدیریت شهری در خصوص نحوه صرف کمک‌ها، گفت: قول می‌دهیم هر کمکی، در حوزه اصلاح زیرساخت‌های شهر هزینه شود.

سیاوش محمودی در پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۱۹ اردیبهشت‌ماه) با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره مجموعه مدیریت شهری با نگاه تحولی و با افق توسعه‌ای، کار در شهر را آغاز کرده و مسیر خوبی پیش گرفته است بنابراین انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های مختلف همراهی داشته باشند تا در این دوره به آنچه نیاز و حق مردم است، برسیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: نگاه تحولی شورای شهر اهواز با بودجه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و مشاهده کردیم بودجه پیش‌بینی شده دو برابر سال گذشته است که این پیش‌بینی بر اساس ظرفیت‌های اهواز و استفاده از این ظرفیت‌ها انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه وجود ۴۰۰ هزار حاشیه‌نشین در شهر، اهواز را خاص کرده است گفت: باید با افق بالاتری به این مسائل توجه شود.

وی با تقدیر از مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بابت همکاری با مدیریت شهری، بیان کرد: یکی از مسائل و دغدغه‌های اصلی مردمف وضعیت چاله‌ها و آسفالت است؛ شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مسائل را در این خصوص حل کند و نیازمند کمک دستگاه‌های مختلف است.

محمودی با بیان اینکه کمتر خیابانی در اهواز مشکل “چاله” ندارد، گفت: برای روکش آسفالت اهواز ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در حال حاضر سازمان عمران شهرداری اهواز تنها ۴۰ تن قیر دارد. مساله اصلی در بحث آسفالت، قیر است بنابراین اگر وزارت نفت از محل مطالبات آلایندگی عوارض یا دیگر مطالبات مساله تامین قیر را حل کند، کمک بزرگی می‌کند.

وی افزود: یکی دیگر از دغدغه‌های مردم، بحث نظافت شهر است؛ شهردار اهواز قبل از عید حرکتی برای زیباسازی شهر و جمع‌آوری نخاله‌ها آغاز کرد و تنها مجموعه‌ای که در کنار شهرداری بود، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه اکنون یکی از مسائل جدی مردم اهواز بحث‌های آلودگی هوا است، گفت: زمانی که از بالا به اهواز نگاه می‌شود می‌بینیم که زمین‌های خالی زیادی در اهواز وجود دارد که عمدتا مربوط به شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب هستند که باید علاوه بر حصارکشی این اراضی، نهال‌کاری در این محدوده‌ها و اجرای کمربند سبز در آن‌ها انجام شود.

وی افزود: شاید برخی دستگاه‌ها اعتماد لازم را به شهرداری ندارند و می‌گویند مشخص نیست مبالغی را که به عنوان کمک به شهرداری می‌دهند کجا می‌رود و شاید برای هزینه‌های جاری مصرف شود اما در این دوره یک نفر افزایش نیرو نخواهیم داشت و این مساله خط قرمز ما است. مشاهده شد که علاوه بر شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شهرداری نیز برای خرید اتوبوس اعتباراتی اختصاص داد بنابراین قول می‌دهیم هر کمکی، در حوزه اصلاح زیرساخت‌های شهر هزینه شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of