چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ Wednesday 24 April 2024

خبر خوش براي حاميان و دوست داران حيوانات خوزستان ؛

آغاز جمع آوری سگ های ولگرد بدون کشتار توسط شهرداری کوت عبدالله

شهرداری کوت عبدالله برای اولین بار در استان با صرف فعل ما می توانیم اقدام به جمع آوری سگ های بلاصاحب با روشی کاملا اصولی و مورد حمایت انجمن ها و حامیان حیوانات با استفاده از روش بیهوشی و انتقال آنها به سایت صفیره کرده و در حال رفع این معضل بزرگ از این شهر می باشد.

مردم شهرهای خوزستان مدت هاست اسیر رژه و جولان سگ های ولگرد (بلاصاحب) در مناطق مختلف شهر شده اند، سگ هایی که هر روز خبرساز می شوند و خانواده ای را به خاک سیاه می نشانند!
هنوز یک هفته از انتشار خبر دردناک حمله وحشیانه سگ های ولگرد به دو کودک و جان باختن آنان نگذشته که خبر رسید سگ های بلاصاحب در ٣ نقطه خوزستان به چند نفر حمله ور شده و باعث زخمی شدن آنان گشته ولی بحمدلله هنوز ای افراد زنده هستند!
جولان سگ های بلاصاحب در اکثر شهرهای خوزستان بالاخص در اهواز برای مردم عادی شده و مسئولان هم کمبود اعتبارات، عدم همکاری سایر ارگان ها و … را بهانه می کنند.
مسئولان بهداشتی استان بارها در مورد مخاطرات حمله سگ های ولگرد به شهروندان و انتقال بیماری های بسیار خطرناک این موجودات به انسان به شهرداری ها هشدار داده اند اما مع الاسف تاکنون یا گوش شنوایی از سوی مسئولان وجود نداشته یا اقدام قابل ملاحظه ای که برای شهروندان محسوس باشد صورت نگرفته است.
البته در برخی مواقع اقداماتی نیز برای کنترل و کاهش سگ های ولگرد از سوی شهرداری ها صورت می گیرد که به روشی غیر انسانی، غیر شرعی و غیر اصولی است! صحنه هایی خشن که دل هر انسانی را به درد می آورد.
متاسفانه برخی مسئولان برای مقابله غیر اصولی با این پدیده دست به کشتار بی رحمانه سگ ها با تفنگ و سم می زنند که خوشبختانه با هوشیاری و ورود انجمن های مردم نهاد و دادستانی ها جلوی اینگونه اقدامات وحشیانه گرفته شد اما این معضل همچنان ادامه دارد.
اما پس از درخواست های مکرر شهروندان و انجمن های مردم نهاد در خوزستان، شهرداری کوت عبدالله برای اولین بار در استان با صرف فعل ما می توانیم اقدام به جمع آوری سگ های بلاصاحب با روشی کاملا اصولی و مورد حمایت انجمن ها و حامیان حیوانات با استفاده از روش بیهوشی و انتقال آنها به سایت صفیره کرده و در حال رفع این معضل بزرگ از این شهر می باشد.
در این روش پس از بیهوش کردن سگ های ولگرد، این حیوانات به صفیره انتقال داده می شوند و سپس در این مجموعه عقیم سازی صورت می گیرد و در انتها این حیوانات در سایت مخصوص سگ های بلاصاحب نگهداری می شوند البته فعلا در این مرحله سگهای شیرده، توله سگ و سگ هایی که سابقا عقیم شدند جمع آوری نمیشوند.
این اقدام ارزشمند و اصولی شهرداری کوت عبدالله مورد تحسین مردم منطقه، انجمن ها و حامیان حیوانات و محیط زیست در خوزستان قرار گرفت و انتظار می رود سایر شهرداری های استان با احترام به حقوق حیوانات و پرهیز از کشتار با این روش شهرها را از وجود سگ های ولگرد پاک کنند.
به گزارش خبرنگار ما، شهردار پُر تجربه و جهادی کوت عبدالله در این مدت کوتاه نشان داد وعده های خود به شورا را یکی پس از دیگری به نحو احسن عملی می کند و چهره این شهر را به زودی متحول خواهد کرد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of