شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 27 April 2024

عملیات احداث کانال جدید آب‌رسانی اهواز آغاز شد

مدیر آبفای اهواز گفت: عملیات احداث کانال جدید آب‌رسانی به آبگیر تصفیه‌خانه شماره یک اهواز آغاز شد.

سعید دشتی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات احداث کانال جدید آب‌رسانی به آبگیر تصفیه‌خانه شماره یک خبر اهواز داد و اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید دبی رودخانه و فاصله طولانی کانال قدیم که به‌مرور زمان ایجاد شده، کانال بهره‌برداری مسدود شده و برای پیشگیری از وقوع اختلال جدی در برداشت آب، عملیات احداث کانال جدید در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: عملیات احداث و احیای کانال جدید آب‌رسانی به آبگیر تصفیه‌خانه شماره یک کلان‌شهر اهواز توسط معاونت بهره‌برداری و توسعه آب و با همکاری واحد عمران و نقلیه از سه روز گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که تا دو هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.

افشین حاتمی، معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای اهواز اضافه کرد: با توجه به تنش آبی تابستان سال جاری و کاهش مستمر دبی آب رودخانه، معاونت بهره‌برداری در اقدامی پدافندی عملیات یادشده را طراحی کرده و در اسرع وقت به اجرا خواهد گذاشت.

وی بیان کرد: در این عملیات، سه دستگاه بیل مکانیکی، سه دستگاه کامیون و یک دستگاه لودر به کار گرفته شده‌اند و عملیات لایروبی آبگیر اسکله نیز از سال گذشته تاکنون در چندین نوبت انجام شده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of