پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

شهردار اهواز در دیدار با مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان:

نگاه توسعه مند مدیران استانی مایه پیشرفت شهر و خوزستان است

ابراهیم نوشادی شهردار اهواز با ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرعامل شزکت فولاد خوزستان ضمن تبریک انتخاب آقای نوشادی به سمت شهردار اهواز گفت: مجموعه فولاد خوزستان با تولید ۳/۸میلیون تن فولاد ، رتبه دوم تولید فولاد در کشور را داراست و نقش بسیار استراتژیکی را در ذخیره فولاد کشور ایفا می کند.

وی افزود: فولاد خوزستان در حال حاضر ۱۳هزار نفر پرسنل دارد و ۱۰۰هزار نفر بطور غیرمستقیم در این شرکت مشغول کارند.

ابراهیمی عنوان کرد: نسبت به وضعیتی که طرحهای توسعه کشور و وضعیت فولاد خوزستان دارد، تولید ۳۶هزار تن فولاد مقدار نگران کننده ای است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان یادآور شد: تقریبا شهر اطراف شرکت فولاد خوزستان را گرفته و طرحهای محیط زیستی هم برای فولاد خوزستان هزینه ایجاد کرده.

وی ادامه داد: در حال حاضر معادل ده درصد ظرفیت کشور را شرکت فولاد خوزستان تولید می کند که زمانی این عدد ۲۵ درصد بود و مقام معظم رهبری افقی که برای صنعت فولاد در کشور تعیین کردند این بود که ایران باید در سال۱۴۰۴ رتبه یک تولید فولاد در منطقه باشد که ازاین مقدار عدد ۵۵ میلیون تن از فرمایشات ایشان برای شرکت فولاد خوزستان استخراج شد.

ابراهیمی گفت: اکنون و با توجه به سهم ۲۵ درصدی استان خوزستان عدد ۶میلیون تن سهم استان خوزستان است و با توجه به طرحهای توسعه ای که در سایر استان های کشور در حال اجراست و با توجه به وضعیت موجود شرکت فولاد خوزستان تا سال۱۴۰۴ رتبه دوم ما در کشور تغییر خواهد کرد و احتمالا به رتبه چهارم و پنجم تنزل می کنیم و نسبت سهم فولاد به کمتر از هفت یا هشت درصد خواهد رسید.

این مقام مسئول افزود: باه دلیل اینکه استان خوزستان به دلیل دسترسی به دریا و همچنین به منابع انرژی ، جاده های انرژی و نیروی کار دارد، بهترین بستر تولید فولاد کشور است لذا می طلبد که سایر دستگاههای استان از جمله شهرداری اهواز به کمک فولاد بیایند تا ما بتوانیم به افق۱۴۰۴ خودمان نزدیک شویم.

وی افزود: به ازای هریک شغلی که در صنعت فولاد ایجاد شود ۲۳ شغل غیر مستقیم در کنار آن بوجود خواهد آمد و سهامدار ما بعنو ا ن یک سرمایه گذاری بلند مدت به این صنعت نگاه می کند لذا انتظار داریم در سال مانع زدایی ها و پشتیبانی ها به این صنعت کمک شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مهمترین چالش ما کاهش بارندگی ها و کاهش مصرف برق است که سبب کاهش تولید می شود، نوسانات برق آسیب های سنگینی به این صنعت می زند و اینها برای ما نگران کننده است در حالیکه سال گذشته رکورد تولید را زده بودیم و امیدواریم تا پایان سال با وجود تمام مشکلات به تناژ مورد نظر دست پیدا کنیم.

ابراهیم نوشادی شهردار اهواز نیز در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از حضور در شرکت فولاد خوزستان گفت: صنعت فولاد استان چه ازنظر صنعت و چه از نظر ورزشی همواره مایه افتخار خوزستان بوده .

وی از نگاه و دیدگاه توسعه مند مدیرعامل شرکت فولاد قدردانی کرد وگفت: ذهن توسعه مند در نگاه مدیران استانی برای استان و مردم هم قابل تحسین و هم مایه پیشرفت است .

وی به ۱۲۶ شاخص مشترک در شهر اهواز میان دستگاههای استان اشاره کرد و افزود: شهرداری اهواز در ۱۲۶شاخص دچار مشکل است که متاسفانه در شهر اهواز نزدیک به حد استانداردی که سایر کلانشهرها به آن نزدیک شده اند هم نشده ایم.

نوشادی عنوان کرد: علاوه بر مشکل در شاخص ها منابع ما هم در شهرداری اهواز محدود است و به سایر کلانشهرها از جمله اصفهان و شیراز نیز نزدیک نیست.

شهردار اهواز ادامه داد: با این وجود اگر دستگاههای بزرگ استان به ما کمک نکنند در نگهداشت شهر به مشکل برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به عدم کافی بودن منابع دولتی خاطرنشان کرد: اگر کمک دستگاههای استان در چالش هایی مانند سایت صفیره نبود شهرداری به تنهایی نمی توانست این معضل را در شهر حل کند و ممکن بود به بحرانی مانند آبهای سطحی مبدل شود.

نوشادی افزود: بحران صفیره نشان داد هم افزایی دستگاهها در استان می تواند به حل بسیاری از مشکلات در شهر کمک کند.

شهردار اهواز گفت: ما به دنبال این هم افزایی در شهر هستیم که با حداقل امکانات و با تجمیع قوا و نیروی موجود بتوان مشکلات شهر را برطرف کرد چرا که هر مشکلی در سطح شهر رخ دهد مطمئنا و ناگزیر دامنگیر تمام بخشها و دستگاههای شهر می شود.

نوشادی اظهار امیدواری کرد: این همکاری میان شهرداری و صنعت فولاد ادامه پیدا کند و مثلا فولاد زمینهای ورزشی را در مکانهایی که کمبود و نیاز دارد اهدا کند و ما به نام فولاد امکانات زیرساختی آن بخشها را مهیا کنیم.

وی یادآور شد: تمام تلاش ما در جهت تامین رضایتمندی مردم و رفاه آنان است و نباید اجازه دهیم اختلافات کوچک مانع خدمات رسانی به مردم شود.

شهردار اهوازیادآور شد: علیرغم وجود مشکلات شهر اهواز که همه از آن مطلعیم، مردم ما خیلی کم توقعند.

وی در پایان خواستار ایجاد کار گروه مشترک فولاد و شهرداری اهواز در راستای رفع مشکلات و چالشهای مشترک و مبتلا به شهر شد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of