پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 25 April 2024

۱۱۸ نماد مخابرات در شعار ارتباطی فراگیر

بیش از صدسال است که تکنولوژی تلفن ثابت وارد کشور ایران شد و با تمام فراز و نشیب هایی که دیده است، جزو نیاز و ضروریات زندگی مردم شده است.

بی شک سامانه پاسخگویی مرکز اطلاعات ۱۱۸ نیز به همان اندازه مهم بوده، و نبود این سامانه شاید باعث مختل شدن زندگی مردم در امر ارتباطات می شد.

سامانه پاسخگویی اطلاعات ۱۱۸ در سال ۱۳۳۷ با نام اطلاعات ۰۸ راه اندازی شد و از ۴۶ سال پیش به نام شماره فعلی تغییر پیدا کرد.

سامانه پاسخگویی اطلاعات ۱۱۸ در طول ۶۲ سال پیش، چهار بار دستخوش تغییراتی شد.
در ابتدای کار این شبکه، اطلاعات به صورت سنتی و از طریق لیست، ثبت می شد و در سال ۱۳۳۷ به سیستم گردونه با ظرفیت ۵۰ هزار شماره تلفن تغییر پیدا کرد که برای به روز کردن اطلاعات در این روش، بیش از یک ماه طول می کشید، کند بودن این روش، سبب طولانی شدن زمان انتظار مخاطبان می شد.

با روی آوردن مردم به تکنولوژی تلفن و نیاز به افزایش سرعت خدمات رسانی، باعث تغییر سیستم کار این مرکز به میکرو فیلم شد.
توسعه و گسترش شبکه تلفن و افزایش تعداد مخاطبان در طول سالیان، نیاز بیش از پیش و سریعتر خدمات رسانی شد که از سال ۱۳۷۱ سیستم میکرو فیلم جای خود را به سیستم کامپیوتری ۱۱۸ داد که تا کنون پا برجاست.
علیرغم قدیمی بودن، غبار کهنگی بر روی آن نتوانسته است از اهمیت آن بکاهد و شهروندان به عنوان یک سامانه قابل اطمیمنان که اطلاعات مفید و کاملی دارد به آن مراجعه می کنند. و شاید بتوان آن را به عنوان “نماد مخابرات در شعار ارتباطی فراگیر” قلمداد کرد.

ثبت بیش از ۶ میلیون تماس سامانه ۱۱۸ خوزستان در سال ۹۹

به گفته مدیر مخابرات منطقه خوزستان در سال ۹۹ اپراتورهای مرکز اطلاعات ۱۱۸ مخابرات خوزستان ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تماس ثبت شده دارند.

رحیم فلاح زاده با تشریح وضعیت پاسخگویی در مرکز اطلاعات ۱۱۸ اظهار داشت؛ سامانه اطلاعات ۱۱۸ به صورت ماهانه و میانگین در سال گذشته بیش از ۵۱۷ هزار و ۵۰۰ تماس ثبت شده دارد که می تواند به عنوان نماد ارتباطی فراگیر با تمام مشتریان مخابراتی باشد.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به تعداد پاسخگویی های ثبت شده در سامانه ۱۱۸ طی سال گذشته گفت؛ تعداد ۵۷ نفر از همکاران در این سامانه به صورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان خوزستانی هستند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان در خصوص ثبت شماره تلفن مشاغل در مرکز ۱۱۸ گفت؛ دارندگان مشاغل می توانند با مدارک و مستندات قانونی خود، بسته به نوع کسب و کار مانند پروانه فعالیت، جواز کسب با ذکر نام و دارای اعتبار اتحادیه و با مراجعه به امور مشترکین مخابرات محل خود نسبت به ثبت تلفن خود در سامانه پاسخگویی ۱۱۸ اقدام کنند.

فلاح زاده افزود؛ سامانه ۲۰۲۰ همچنین به عنوان مرکز فروش، پاسخگویی و پشتیبانی سرویس های پر سرعت باند پهن دیتای خانگی مخابرات خوزستان است که به صورت شبانه روزی و متمرکز آماده پاسخگویی به مشتریان و متقاضیان است که هدف از متمرکز شدن این سامانه سرعت بخشیدن به فرایند پشتیبانی و فروش سرویس های اینترنت از قبیل Adsl، Vdsl و Ftth بر بستر تلفن ثابت است.

وی با بیان اینکه مشترکان می توانند در صورت خرابی سرویس اینترنت خانگی به صورت مکانیزه توسط این سامانه، خرابی را ثبت کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن توسط کارشناسان مربوطه اقدام به رفع خرابی کنند، گفت؛ در سال گذشته ۳۲ نفر از کارشناسان این سامانه به بیش از ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تماس در بحث مجموع پشتتیبانی و فروش خدمات به مشتریان پاسخگویی کرده اند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان افزود؛ با توجه به شرایط پیش آمده و دستور ستاد کرونا در استان و شرکت مخابرات ایران به منطور حفظ سلامتی کارکنان و پیشگیری از آلوده شدن آنان به دلیل شرایط کاری در یک فضای بسته، با فراهم کردن زیر ساخت های شبکه ارتباطی لازم، بیش از ۸۰ درصد از این اپراتورها به صورت دور کاری انجام وظیفه و به شهروندان خوزستانی پاسخگویی می کنند.
او با بیان این نکته که ۱۱۸ ویترین مخابرات است، اظهار داشت: کلیه کارشناسان آموزش لازم برای نحوه پاسخگویی به مخاطبان کسب کرده اند و به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان کلیه مکالمات آنان رصد و پایش می شود.

فلاح زاده در پایان اظهار امیدواری کرد که مشترکان به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع و قطع زنجیره ویروس کرونا، از مراجعه حضوری جدا خودداری کنند و خدمات مورد نیاز خود را به صورت غیر حضوری از دیگر درگاه های مخابراتی از قبیل ۹۹۹۰، ۲۰۰۰، ۲۰۲۰، ۲۰۱۱۷، ۲۰۱۰، کد ستاره ۲۰۲۰ مربع (از تلفن همراه)، برنامه همراه من و مخابرات من و… دریافت کنند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of