سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ Tuesday 30 April 2024

خروج دومین بیمارستان اهواز از چرخه بیماران کرونایی در دستور کار است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در صورت همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی، خروج دومین بیمارستان اهواز از چرخه بیماران کرونایی در برنامه است و دستور دادیم تا بیمار جدید در این بیمارستان بستری نشود.

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان شامگاه پنجشنبه در برنامه تلویزیونی سلامت خونه سیمای خوزستان بیان کرد: تا براین اساس بتوانیم بیمارستان مربوطه را از چرخه پذیرش بیماران کرونایی خارج کرده و به عنوان بیمارستان سبز در اختیار بیماران غیراز کرونا قرار گیرد.

وی افزود: با تلاش نیروهای بهداشت و درمان آمار بستری‌های خوزستان رو به کاهش است و نسبت به ۲ هفته گذشته تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها حدود ۵۰۰ مورد کاهش یافته است.

ابول نژادیان ادامه داد: البته بخش‌های ICU با تاخیرروند کاهشی را طی می‌کنند؛ در هفته های گذشته تخت خالی ICU نداشتیم اما در حال حاضر ۹۰ درصد تخت‌های این بخش اشغال و ظرفیت ۱۰ درصد آنها خالی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ابراز امیدواری کرد: همانگونه که اشغال تخت های عادی رو به کاهش است این موضوع در مورد تخت‌های ICU نیز محقق شود.

وی درادامه در خصوص قیمت ماسک گفت: در نشست ستاد کرونا به سازمان صمت برای تعرفه گذاری و نظارت بر قیت دستورات لازم ارائه و تمهیدات خوبی اندیشیده شد و دانشگاه نیز برای عرضه در داروخانه ها با قیمت مناسب همکاری می‌کند.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان پیشتر درگیری استان با پدیده گرد و خاک طی سال‌های متوالی و در نتیجه فراوانی بیشتر مشکلات ریوی دربین مردم نسبت به استان‌های دیگر ، نرخ ۲ برابر متوسط کشوری آسم در استان ،قرار گرفتن در ردیف مناطق ناامن غذایی کشور و فراوانی بیماری‌های فشار خون، دیابت، چاقی، کم تحرکی، مصرف بالای نمک و فست فود را علل طولانی شدن پیک بیماری کرونا در این استان دانست .

به گفته سید محمد علوی ۱۸شهرخوزستان از نظر انتشار و ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز ونارنجی قرار دارندکه از این تعداد ۱۵ شهر قرمز و سه شهرنارنجی هستند.

وی افزود: خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است.

به گفته استاندار خوزستان در ۲۲ تیرماه در نشست ستاد کرونا، ۶ بیمارستان در اهواز از ابتدای شیوع کرونا برای مبتلایان به این بیماری در نظر گرفته شد که بیمارستان شهید منفردنیاکی اهواز که متعلق به ارتش است از خدمات‌دهی به بیماران کرونایی خارج شد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of