جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

محدودیت‌های کرونایی برای خوزستان با وضعیت زرد اعمال می‌شود

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: طبق شیوه‌نامه‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا از ۱۳ دی‌ماه جاری محدودیت‌های کرونایی برای خوزستان و ادارات مطابق با وضعیت زرد اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا نجاتی عصر امروز جمعه در این خصوص گفت: در حال حاضر استان خوزستان در شرایط زرد کرونا قرار دارد و اهواز که اوایل هفته گذشته وضعیت نارنجی داشت، به شرایط زرد تبدیل شد.

وی تأکید کرد: در سراسر استان از روز شنبه، دو سوم کارمندان ادارات باید در محل کار حاضر شوند اما ادارات و نهادهایی که خدمات آنها ضروری است باید به صورت صد در صد فعال باشند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان بیان کرد: ساعت کار ادارات در شهرستان اهواز از هشت صبح تا ۱۳:۳۰ و در دیگر شهرستان‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ است.

نجاتی افزود: مشاغل گروه یک، دو و سه در سراسر استان می‌توانند فعالیت داشته باشند و تردد همچنان از ساعت ۲۱ تا چهار صبح ممنوع است؛ همچنین تردد خودروهای پلاک بومی به خارج از اهواز و ورود پلاک‌های غیربومی به اهواز نیز با محدودیت روبه‌رو است.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان یادآور شد: شرایط و وضعیت زرد امروز در استان به معنی پایان بیماری نیست بلکه با هر اهمال و غفلتی استان به سرعت به وضعیت قرمز تبدیل می‌شود؛ لذا از مردم می‌خواهیم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت به خرج دهند.

وی در ادامه بر استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی‌ها و تجمع‌ها تأکید کرد و گفت: مراسم عروسی و ترحیم همچنان ممنوع است و سعی شود که افراد خودشان در مراسم و مکان‌های شلوغ قرار نگیرند و دوری کنند.

نجاتی اضافه کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان قرار داریم و سرما می‌تواند روی این بیماری تأثیرگذار باشد، لازم است که مراقبت بیشتری را داشته باشند و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خوزستان تأکید کرد: هشدار جدی ما به مردم این است که بیماری تمام نشده بلکه کاهش یافته است و در واقع ویروس کرونا همچنان در کمین است و هر جا که ما کوتاهی کنیم ما را غافلگیر می‌کند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of