جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

برای رفع کمبود در بازار؛

روغن بیش از ظرفیت در کارخانه‌های خوزستان تولید می شود

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از تولید روغن بیشتر از ظرفیت کارخانه‌های تولیدی در استان به منظور رفع مشکل کمبود روغن خبر داد.

بهرام جباری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: موضوع کمبود روغن در ستاد تنظیم بازار و در حضور معاون استاندار به طور کامل تشریح شد؛ به دلیل کمبود مواد اولیه و دانه‌های روغنی، تولید روغن کاهش یافته است و باید مواد اولیه در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد تا تولید افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به تولید روغن بیشتر از ظرفیت کارخانه‌های تولیدی در استان خوزستان به منظور رفع مشکل کمبود روغن، افزود: این کمبود در کل کشور به وجود آمده است و مختص به استان خوزستان نیست. البته تاکنون دو پرونده در خصوص احتکار روغن در استان خوزستان تشکیل شده است و از سوی دیگر نیز بحث کمبود مواد غذایی تا حدودی فرهنگی است زیرا گاهی مردم با شنیدن کمبود، به فروشگاه‌ها هجوم می‌آورند.

معاون سازمان صمت خوزستان با اشاره به کمبود دانه‌های روغنی و تاثیر آن در کاهش تولید، افزود: متولی تامین دانه‌های روغنی، سازمان جهاد کشاورزی است و باید مشکلات ارزی این سازمان برطرف شود تا دانه‌های روغنی مورد نیاز واحدهای تولیدی تامین شود.

جباری با اشاره به برطرف شدن مشکل تامین نهاده‌های دامی و کاهش قیمت مرغ در پی آن گفت: قیمت‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های تولید و مواد اولیه، صعودی بوده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of