جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

مرغ منجمد بدون محدودیت درخوزستان توزیع می‌شود

مدیرکل پشتیبانی اموردام خوزستان گفت:مرغ منجمد به نرخ مصوب ، با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بدون محدودیت توزیع می‌شود.

حمید بدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرغ منجمد تولید داخل به صورت عمده به قرار هر کیلوگرم ۱۴۰هزار ریال و خرده فروشی ۱۵۰هزار ریال با حواله صادره از سوی صنعت ، معدن و تجارت خوزستان عرضه می‌شود.
وی با اشاره به ذخایر مناسب مرغ منجمد در خوزستان ادامه داد: عرضه مرغ منجمد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ، مصرف کارکنان و مراکز خرده فروشی در سراسر خوزستان صورت می‌گیرد.
مدیرکل پشتیبانی اموردام خوزستان به مصوبه ستاد تنظیم بازار برای توزیع نامحدود مرغ منجمد با هدف تعدیل قیمت مرغ کشتار روز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون گزارشی از کمبود مرغ منجمد با نرخ مصوب در خوزستان دریافت نشده است.

قیمت مرغ کشتار بیشتر از نرخ مصوب توزیع می‌شود
با وجود توزیع مرغ منجمد با نرخ مصوب از سوی شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان ، ولی مرغ کشتار روز همچنان بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.
هم اکنون هر کیلوگرم مرغ کشتار روز در کلانشهر اهواز تا ۲۹۰ هزار ریال هم عرضه می‌شود در حالی نرخ مصوب و اعلام شده آن ۲۰۵ هزار ریال است.
هر کیلوگرم مرغ کشتار روز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اهواز به صورت قطعه بندی تا ۳۸۰ هزار ریال نیز عرضه می‌شود.
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان با بیان اینکه این شرکت نقشی در قیمت‌گذاری مرغ کشتار روز ندارد افزود: بالابودن قیمت مرغ کشتار روز تابع عواملی همچون قیمت نهاده‌ها و جوجه یک روزه است که در ماه‌های اخیر نوسان داشته است.
بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان ، میزان مصرف سالانه مرغ در استان حدود ۱۰۰هزار تن است که حدود ۶۰ هزار تن آن در داخل و بقیه آن از استان‌های دیگر همچون اصفهان ، گلستان ، مرکزی و چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود.

تولید مرغ در خوزستان به دلیل گرمای شدید و شرایط نامساعد اقلیمی همواره با محدودیت و مشکلاتی رو به رو بوده است و همین امر سبب خلاء سرمایه‌گذاری در این بخش شده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of