جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان :

بیشترین تخلف صنفی در بخش مواد پروتئینی، نان و نهاده‌های دامی است

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: بیشترین آمار تخلف صنفی که در چند ماه اخیر در بازرسی‌ها از سطح بازار استان انجام گرفته در بخش مواد پروتئینی، نان و نهاده‌های دامی بوده است.

بهرام جباری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: متاسفانه در چند ماه اخیر با افزایش قیمت اغلب کالاها در استان مواجه بودیم که ریشه اصلی این گرانی‌ها تخصیص نیافتن ارز دولتی ونوسانات ارزی است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی ادامه داد: صفر تا صد توزیع نهاده‌های دامی با سازمان جهاد کشاورزی است و برای تعدیل قیمت این کالاها، لازم است که این سازمان ورود کند.

جباری ادامه داد: بهترین راه برای کاهش قیمت نهاده های دامی حذف دلالان و عرضه نهاده ها به صورت مستقیم به تولیدکنندگان است.

معاون بازرسی سازمان صمت استان ادامه داد: در هفت ماه گذشته ۱۳۴ هزار و ۱۹۹ بازرسی از سطح بازار استان انجام گرفت که ۶هزار و ۳۹۰ پرونده تشکیل شد و هفت هزار و ۱۴۵ مورد تخلف نیز کشف شد.

وی گفت: در چند ماه اخیر تعداد زیادی انبار احتکار کالا و لاستیک در استان کشف و ضبط شده است که کالاهای کشف شده به سیستم توزیع در بازار عرضه خواهند شد.

تشکیل ۱۵ پرونده برای واحدهای عرضه نهاده های دامی در خوزستان

جباری بیان کرد: ۲هزار و ۴۶۰ واحد عرضه نهاده های دامی در استان وجود دارد که در بازرسی که از این تعداد واحد عرضه نهاده انجام گرفت ۱۵ پرونده تخلف به ارزش ۲۰ میلیارد ریال تشکیل شد.

وی افزود: ۲۸ هزار واحد عرضه کننده میوه و تره بار در استان فعال هستند که در بازرسی انجام گرفته از این تعداد واحد صنفی ۸۸۰ پرونده تخلف تشکیل شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گفت: با توجه به افزایش قیمت هایی که در بخش میوه انجام گرفت نظارت بر واحدهای عرضه میوه و تره بار در اولویت برنامه های نظارتی این سازمان است.

افزایش چشمگیر تشکیل پرونده های تخلف واحدهای صنفی در مهرماه امسال

جباری بیان کرد: در مهر ماه امسال یک هزار و ۳۵ پرونده تخلف صنفی در استان تشکیل شد این در حالی است که در مهر ماه پارسال ۶۶۵ پرونده تخلف صنفی از سوی این سازمان ایجاد شد که نشان‌دهنده افزایش بازرسی و میزان تخلف در این مدت است.

وی افزود: متاسفانه در این شرایط سخت اقتصادی افرادی سودجو به دنبال کسب سود از راه غیرقانونی هستند و سختی این شرایط را بر مردم دوچندان می کنند.

در خوزستان بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی وجود دارد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of