جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز:

مدیران استانی اختیار انجام بسیاری از کارها را ندارند

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: قیمت‌گذاری کالاها به انجمن‌های صنفی که بیشتر آنها صاحبان کارخانه هستند واگذار شده و به همین دلیل قیمت‌ها را با حاشیه سود بسیار بالا تعیین می‌کنند.

ابوالقاسم کوره چینی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه متاسفانه در قیمت‌گذاری کالاها با مشکل روبه‌رو هستیم، افزود: متولی قیمت‌گذاری کالاها سازمان حمایت از مصرف کننده است که این امر را به انجمن‌های صنفی واگذار کرده است.

وی با بیان اینکه تایید کننده نهایی قیمت کالاها این سازمان است گفت: به عنوان مثال انجمن‌های صنفی خواستار افزایش ۴۰ درصدی قیمت برای بیشتر کالاها را داشتند که با درخواست آنها موافقت نشد.

کوره چینی ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که در خوزستان وجود دارد به دلیل این است که مدیران استانی اختیار انجام بسیاری از کارها را ندارند؛ در بسیاری موارد لازم است که مدیران در سطح استان اختیار حل برخی مسایل را داشته باشند.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز بیان کرد: خوشبختانه ذخیره کالای اساسی در خوزستان خوب است اما متاسفانه چون مدیران استانی امکان تصمیم‌گیری ندارند در شرایط سخت و بحرانی نمی‌توان به درستی از ذخایر خود استفاده کنیم.

در چند ماه گذشته بسیاری از کالاها حتی کالاهایی که ارتباطی با تغییر نرخ ارز ندارند با افزایش قیمت روبه‌رو بودند.

بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی در خوزستان وجود دارد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of