چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ Wednesday 17 April 2024

بزرگترین عملیات کشت گندم کشور در خوزستان شروع شد

بزرگترین عملیات کشت گندم کشور در سطح ۵۶۰هزار هکتار از زمین‌های آبی و دیم خوزستان همزمان با بهبود شرایط جوی و بارندگی‌ها شروع شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان روز جمعه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: از این میزان ، ۴۰۰ هزار هکتار به صورت آبی و ۱۶۰ هزار هکتار به صورت دیم زیرکشت راهبردی و اساسی گندم می رود.
تورج نوروزی با اشاره به بارندگی‌های به موقع اخیر در اغلب مناطق خوزستان که شرایط را برای سرعت بخشیدن به کشت گندم آماده‌تر کرده است پیش‌بینی کرد با تداوم بارندگی‌ها و افزایش رطوبت خاک ، کشت گندم به صورت مکانیزه در اراضی آبی تا اوایل نیمه دوم آذرماه ادامه داشته باشد.
وی گفت: سطح زیرکشت گندم در مقایسه با سال زراعی گذشته تفاوت چندانی ندارد.
نوروزی پیش‌بینی کرد تولید گندم در خوزستان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در صورت بارش‌های مناسب به ۱.۵ میلیون تن برسد.
برداشت گندم در خوزستان از اواخر فروردین ماه به مدت ۴۰ روز ادامه دارد.
سال زراعی گذشته ، خوزستان با خرید تضمینی ۱.۲ میلیون تن برای پنجمین سال متوالی ، مقام نخست را در کشور کسب کرد.
گندم تولیدی خوزستان بهترین کیفیت را در کشور دارد.
خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲ میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی، شیلاتی و عسل به ارزش بیش از ۲۹۰ هزار میلیارد ریال جایگاه نخست کشوری را دارد.
گندم ، جو ، چغندرقند ، نیشکر ، خرما ، انواع مرکبات ، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای ، کلزا ، سبزی و صیفی ، کنجد و برنج از مهمترین تولیدات زراعی و باغی خوزستان محسوب می شود.
بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان شرایط آب و هوایی در خوزستان ، شرایط کشت را برای بیش از ۱۳۸ نوع محصول باکیفیت فراهم کرده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of