چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ Wednesday 17 April 2024

مدیریت بحران خوزستان در خصوص سامانه‌ بارشی جدید هشدار داد

اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان با توجه به گزارش هواشناسی، هشدار سطح زرد در خصوص فعالیت یک سامانه بارشی از روز یکشنبه ۲۵ آبان ماه صادر کرد.

به گزارش ایرنا در این هشدار که روز پنجشنبه صادر شد آمده است : یک سامانه بارشی از اواسط روز یکشنبه هفته آینده وارد خوزستان می‌شود و تا اواخر روز سه‌شنبه ۲۷آبان ماه به صورت رگبار ، رعد و برق، تندباد لحظه‌ای ، وزش باد متوسط و بارش تگرگ به صورت نقطه‌ای در استان فعال است.
این سامانه اغلب مناطق استان خوزستان به ویژه مناطق شمالی، شمال شرق و شرقی را متاثر خواهد کرد ضمن اینکه لغزندگی و کاهش دید در جاده ، صاعقه و تگرگ از جمله مخاطرات آن می باشد.
اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه های ایمنی مانند عدم تردد غیرضروری و عدم تردد و توقف در مجاورت منابع آبی، مناطق پرخطر و مناطق با احتمال وقوع صاعقه و تگرگ به شهروندان به ویژه روستاییان، عشایر و ساکنان مناطق در معرض خطر از جمله مواردی است که از سوی مدیریت بحران خوزستان مورد تاکید قرار گرفته است.
توصیه به رانندگان برای احتیاط در رانندگی، اتخاذ تمهیدات لازم درخصوص درختان، سازه های موقت و اجسام بااحتمال سقوط از دیگر موارد اشاره شده در این هشدار است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of