جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

شهردار اهواز:

۷۰۰ میلیارد جهت مدیریت آب‌های سطحی اختصاص یافت

شهردار اهواز از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال جهت لایروبی و احداث کانال‌های دفع آب‌های سطحی در نقاط بحرانی این کلانشهر خبر داد.

دکترموسی شاعری شهردار اهواز در مطلبی در صفحه شخصی خود، اظهار کرد: کار شبکه دفع آب‌های سطحی با جدیت و فوریت در مناطق فوق بحرانی شهر اهواز در حال اجرا است.

وی ضمن تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به‌ویژه حجت الاسلام موسی پور، ایزدی، کعب عمیر، معاونت فنی و عمرانی و خدمات شهری شهرداری اهواز، اضافه کرد: با تکمیل این پروژه‌ها و البته پروژه های شرکت آب و فاضلاب انتظار می‌رود در زمان بارش در نقاط فوق بحرانی شهر اهواز (تاکید می‌شود در نقاط فوق بحرانی) میزان مانده آب به حداقل رسیده و دیگر شاهد آب گرفتگی‌های طولانی مدت و سنگین در نقاط بحرانی نباشیم.

وی افزود: البته ذکر این نکته ضروری است که اولا انجام این حجم از پروژه‌های مربوط به آب‌های سطحی در شهر اهواز بی سابقه است و ثانیا برای اولین بار ستاد مشترکی بین شهرداری اهواز و شرکت آب و فاضلاب تشکیل می‌شود؛ اعتبار انجام این پروژه‌ها و البته لایروبی‌های گسترده‌ای که در حال انجام است از جانب شهرداری اهواز بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

شهردار اهواز گفت: مشکلات شهر اهواز در این حوزه بیشمار است و متاسفانه برای سال‌های متمادی به دلیل وجود شرایط خشکسالی در کشور هیچ اقدامی در این خصوص از سوی شهرداری صورت نگرفته بود که با تلاش همه عزیزان در این دوره و برای اولین بار اقدامات بزرگ، جدی و موثری در حال انجام است.

وی ادامه داد: فراموش نکنیم که شهرداری از بودجه عمومی و دولتی استفاده نمی‌کند و در این شرایط بحرانی اقتصادی که درآمدهای مدیریت شهری به حداقل رسیده است و نرخ بالای تورم باعث افزایش چند برابری هزینه‌های کار شده انجام پروژه‌های عمرانی کاری بسیار دشوار است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of