پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان هشدار داد:

مرگ و میر جوانان در پیک دوم کرونا

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به افزایش ابتلا و مرگ و میر جوانان در اثر کرونا، گفت: در پیک دوم بیماری افراد جوان‌تر درگیر بیماری شده‌اند و بدحال می‌شوند و شاهد مرگ و میر بیماران جوان بدون بیماری زمینه‌ای و بستری کودکان مبتلا به کرونا نیز هستیم.

دکتر هوشان شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: در دو سه هفته اخیر شاهد سیر صعودی تعداد بیماران، موارد مشکوک به کرونا، بیماران سرپایی و بیماران بستری هستیم که یکی از علت‌های اصلی این وضعیت، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی افزود: بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان، بیمارستان مرجع پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان است که از اسفندماه سال گذشته تاکنون با تمام ظرفیت به بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ اختصاص یافته است و در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد تخت‌های عادی و همه تخت‌های ویژه این بیمارستان تکمیل هستند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در حال حاضر تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا نیز در بیمارستان امام خمینی(ره) آبادان (بیمارستان نفت) بستری هستند. البته بیماران بدحال به بیمارستان آیت‌الله طالقانی منتقل می‌شوند.

شریعتی گفت: اگر این روند ادامه یابد، مجبور می‌شویم از ظرفیت بیمارستان دوم یعنی بیمارستان ۱۷ شهریور (تامین اجتماعی) نیز استفاده کنیم و این بیمارستان را نیز به صورت کامل در اختیار بیماران مشکوک و قطعی کرونا قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در پیک دوم بیماری سرایت شدیدتر شده است، تصریح کرد: در پیک دوم، افراد جوان‌تر درگیر بیماری شده‌اند و بدحال می‌شوند و شاهد مرگ و میر بیماران جوان بدون بیماری زمینه‌ای هستیم که این مساله می‌تواند هشدار بزرگی باشد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: مواردی از بستری کودکان مبتلا به کرونا نیز داریم هر چند تاکنون در جنوب غرب خوزستان مرگ کودک به دلیل ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

شریعتی بیان کرد: در ماه آینده ممکن است آنفلوآنزا با کووید – ۱۹ عجین شود که می‌تواند موجب تشدید بیماری شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of