جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

استاندار خوزستان:

هیچ مراسمی برای اربعین در شهرها نداریم

استاندار خوزستان گفت: میزان رعایت ضوابط بهداشتی بین مردم کاهش یافته است و این آمار ابتلا به کرونا را افزایش داده است و به همین خاطر هیچ مراسمی برای اربعین در شهرها نداریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست ستاد مقابله با کرونا خوزستان اظهار داشت: ظرف دو هفته گذشته کرونا که در خوزستان کاملا مهار شده بود و رو به کاهش بود، اکنون به سمت افزایش حرکت کرده است.

وی افزود: شیب این افزایش بسیار ملایم است و تند نیست و اگر هم اکنون دست به‌کار شویم و مردم همانند گذشته همراهی و کمک کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند می‌توانیم سریع روند را کنترل کنیم.

استاندار خوزستان اظهار داشت: تعداد فوتی‌ها به نسبت دو هفته گذشته مقداری افزایش یافته است. تعداد بستری‌ها نیز مقداری افزایش یافته است شرایط را باید با جدیت کنترل کنیم.

این مقام مسئول بیان داشت: باید تمام شرایطی که مربوط به وضعیت قرمز است اعمال شود و همه مکلف و موظف هستند که دستورالعمل‌های شرایط قرمز را رعایت کنند. هیچ کس حق تخطی از ضوابط اعلامی ستاد کرونا را ندارد.

شریعتی گفت: امسال مراسم اربعین نداریم و حتی در سطح شهرها نیز مراسمی برگزار نمی‌شود و مطابق نظر مقام معظم رهبری در منازل برگزار می شود.

وی با اشاره به مراسم سنتی و سالانه پیاده‌روی در شهرستان بهبهان بیان داشت: در بهبهان نیز مراسم راهپیمایی در روز شهادت امام رضا برگزار نمی‌شود. همه موارد باید رعایت شده و تجمعات نباید شکل بگیرد.

استاندار خوزستان گفت: مسئولان و فرمانداران لازم است از برگزاری مراسم خاکسپاری و عروسی پیشگیری کرده و زیارت اهل قبور باید کنترل و جلوگیری شود.

وی بیان داشت: تمام مقرراتی که مرتبط با شرایط قرمز هست باید اعمال شود و با جدیت بتوانیم روند بیماری را کنترل و مدیریت کنیم.

شریعتی گریزی هم به بارش‌های پاییزی زد و گفت: بنا شد هرس درخت کنوکارپوس‌ با جدیت و سریع انجام شود چون با نخستین بارش‌ها در پاییز معضل بیماری تنفسی ایجاد می‌شود و با هرس درختان قابل کنترل است.

وی تاکید کرد: امیدواریم این مسئله هرس درختان با سرعت و جدیت خوبی انجام شود تا بتوانیم به صورت جدی آلرژی‌های ناشی از بارش‌های ابتدایی را کنترل کنیم. بنا شد اکیپ‌هایی برای بازدید و نظارت تشکیل شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین مقرر شد آموزش و پرورش را کمک کنیم نظارت جدی‌تری انجام دهد. اگر چه تعداد بیماران دانش آموز استان به علت کنترل‌ها کم بوده است و همگی دانش آموزان مبتلا نیز شرایط بهبودی را پیدا کردند.

وی به مسئله اطلاع‌رسانی اشاره و بیان داشت: صدا و سیما، کمیته فرهنگی و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی دوباره تبلیغات گسترده‌ای برای استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات انجام دهند.

استاندار گفت: در مناطق حاشیه و کم‌برخوردار شرایط و میزان رعایت ضوابط بهداشتی مقابله با کرونا مناسب نیست. باید مردم در این مناطق رعایت بیشتری کرده و بیشتر از ماسک استفاده کنند. دستگاه‌های اجرایی هم در توزیع ماسک کمک کنند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of