پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

رئیس راه و شهرسازی خرمشهر:

معترضان اراضی دولتی سند می گیرند

رئیس اداره راه و شهرسازی خرمشهر از فراهم شدن امکان صدور سند برای اراضی دولتی تصرف شده قبل از سال ۸۳ در این شهرستان خبر داد.

الهام قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس بخشنامه‌ای در خصوص اراضی تصرفی، کسانی که قبل از سال ۸۳ در زمین‌های دولتی اقدام به ساخت‌وساز کردند، می‌توانند در پروسه‌ای سند تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: این طرح بیش از دو سال پیش در کشور اجرایی شد و در خرمشهر نیز فراخوان آن داده شد اما به دلیل قرار گرفتن این شهر در محدوده منطقه آزاد اروند، سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان مسئول با اجرایی شدن آن موافقت نکرد اما اکنون این سازمان موافقت خود را در این راستا اعلام کرده است.

رئیس راه و شهرسازی خرمشهر به تشریح روند واگذاری سند اراضی تصرفی دولتی پرداخت و گفت: کسانی که قبل از سال ۸۳ در زمین‌های دولتی ساخت‌وساز کرده‌اند و به هر دلیل نتوانسته‌اند برای آن سند بگیرند، اکنون می‌توان به این افراد تا متراژ ۵۰۰ متر سند واگذار شود.

وی ادامه داد: در خرمشهر امکان واگذاری زمین به متراژ ۱۵۰ مترمربع با قیمت منطقه بندی دولتی که معادل رایگان است، فراهم شده است و بقیه مساحت با قیمت کارشناسی روز محاسبه می‌شود.

قنبری واگذاری زمین با متراژ بیش از ۱۵۰ متر تا ۵۰۰ متر را وابسته به یک الزام دانست و اظهار کرد: به شرطی زمین از ۱۵۰ تا ۵۰۰ متر واگذار می‌شود که این زمین قابلیت تفکیک شدن، نداشته باشد.

رئیس راه و شهرسازی خرمشهر در پایان به شرایط واجدین شرایط بهره‌مندی از این طرح اشاره کرد.

بنا به گفته وی متأهل بودن، نداشتن مالکیت شخصی، فرم جیم سبز، اقدام به ساخت‌وساز قبل از سال ۸۳ و اثبات ادعا با ارائه فیش‌های آب و برق و تأیید کارشناس رسمی این شرایط را تشکیل می‌دهند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of