پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 18 April 2024

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:

آموزش در وضعیت قرمز مجازی ادامه پیدا می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سناریوهای موجود برای بازگشایی مدارس این است که اگر وضعیت شهرستان‌ها و کشور سفید باشد، آموزش حضوری خواهد بود. اگر وضعیت زرد باشد، آموزش ترکیبی حضوری و مجازی پیش بینی شده است و اگر وضعیت قرمز باشد آموزش مجازی در شبکه شاد ادامه پیدا می‌کند.

کوروش مودت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که ۲۷ خرداد در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۳۶۰ حوزه امتحان داشتیم اما امسال برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی این تعداد به ۵۲۰ حوزه رسید. ۸ هزار عامل اجرایی در این حوزه‌ها حضور دارند و ۲۱ حوزه تصحیح اوراق داریم.

وی بیان کرد: امتحانات را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کردیم. در روزهای اول والدین نگران بودند اما وقتی دیدند که فاصله اجتماعی رعایت می‌شود، نگرانی مرتفع شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حوزه‌های امتحانی فاصله دانش آموزان از یکدیگر حداقل یک و نیم متر است و در بدو ورود، دانش آموزان با حفظ فاصله وارد می‌شوند. همچنین ۵۲۰ پایگاه سلامت در حوزه‌های امتحانی مستقر شدند که بخشی از آن‌ها از علوم پزشکی و بخشی دیگر مربیان بهداشت هستند. هیچ دانش آموزی بدون ماسک وارد حوزه امتحانی نشده و این سبب شده است که تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به سناریوهای پیش روی آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: روز شنبه با حضور وزیر و معاونین آموزش و پرورش جلسه‌ای برگزار شد؛ درخصوص آغاز سال تحصیلی جدید سناریوهای قابل پیش بینی مطرح شده که بازگشایی از ابتدای شهریور، نیمه شهریور و یا مهر ماه صورت گیرد. سناریوهای موجود برای بازگشایی مدارس این است که اگر وضعیت شهرستان‌ها و کشور سفید باشد، آموزش حضوری خواهد بود. اگر وضعیت زرد باشد، آموزش ترکیبی حضوری و مجازی پیش بینی شده است و اگر وضعیت قرمز باشد آموزش مجازی در شبکه شاد ادامه پیدا می‌کند.

مودت ادامه داد: یکی از وظایف همه ما پیوستن به شبکه شاد است و برنامه‌ریزی‌های خوبی در سطح وزارت در حال انجام است تا ابتدای مهر در صورت نیاز به استفاده از شبکه شاد، مشکلی وجود نداشته باشد.

وی در پایان گفت: ما پروژه مهر و ثبت‌نام مدارس را در پیش داریم. ثبت نام در مدارس شاهد آغاز شده است و آزمون نمونه دولتی را نیز پیش رو داریم که از ۲۰ تیر آغاز می‌شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of