یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ Sunday 19 May 2024

نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی بیماری کرونا در خوزستان:

گذر از موج دوم کرونا با همکاری مردم میسر است

نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی بیماری کرونا در استان خوزستان بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در خانه ماندن مردم برای گذر از موج دوم شیوع بیماری کرونا در خوزستان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا افشار ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید طالقانی آبادان محل تعیین شده برای نگهداری و درمان بیماری مبتلا به کرونا در جنوب غرب استان خوزستان، اظهار کرد: استان خوزستان با شیوع موج جدید بیماری کرونا مواجه شده است و بسیاری از شهرهای استان از نظر کمیته کشوری کنترل بیماری کرونا در وضعیت قرمز هستند.

نماینده وزیر بهداشت در امور اجرایی بیماری کرونا در خوزستان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از سوی مردم لازمه گذر از موج کرونا دانست و گفت: از سوی کمیته‌های کنترل کرونا در منطقه اقدام‌های شایسته‌ای انجام شده و در حال انجام است اما با این وجود با رعایت مسائل بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن مردم می‌توان به کاهش بروز بیماری امیدوار بود.

وی افزود: در بحث «همه‌گیری بیماری کرونا» مهم‌ترین عامل رفتارهای اجتماعی است و طبق مشاهده‌ها عمده افراد مبتلا یا در مکان‌های عمومی حاضر بودند یا به تناسب شغل خود رفتارهای پر خطر داشته‌اند که اگر فاصله اجتماعی و استفاده از وسایل حفاظت شخصی رعایت شود، می‌توان زنجیره انتقال را قطع کرد.

افشار به بازدید انجام شده از بخش‌ها اشاره کرد و گفت: وضعیت بخش‌های مختلف بیمارستان طالقانی مطلوب است و تعداد بیماران مرخص شده با حال عمومی مساعد و در شرف مرخص شدن هم قابل توجه است.

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه این دانشکده روزانه بیش از ۲۰۰ تست کرونا انجام می‌شود و تنها در یک شیفت بین ۷۰ تا ۱۰۰ تست کرونا انجام داده است.

بنا به گفته وی تاکنون ۲۳ نفر از کادر درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان به بیماری کرونا به صورت خفیف مبتلا شده‌اند که در موارد این چنینی برای حفظ سلامت عمومی، مرخصی استعلاجی منظور می‌شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of