پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 18 April 2024

توسط دانشگاه شهید چمران اهواز؛

اپلیکیشن آموزش مجازی جراحی ویژه دانشجویان پزشکی و دامپزشکی تولید شد

عضو هیات علمی گروه دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز از تولید اپلیکیشن جراحی ویژه دانشجویان و علاقه مندان رشته های پزشکی و دامپزشکی و تکنسین های جراحی خبر داد.

دکتر سروش سابیزا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی بر هیچ کسی پوشیده نیست. فضایی که در نزدیکترین حالت به هر شخص بوده و اگر آن را جزئی جدانشدنی از فعالیت‌های روزمره نپنداریم، اما فاصله گرفتن از آن نیز کار دشواری است. گویی فضای مجازی در تک تک لحظات روزمره خیل عظیمی از افراد به ویژه نسل جوان، همراه‌ترین همراه است. با پذیرفتن این واقعیت، می توان هوشمندانه از این بستر در جهت ارتقای کیفی اهداف خاص و در زمینه‌های تخصصی متعددی استفاده کرد.

وی افزود: به ویژه در شرایط پیش آمده که آموزش مجازی تنها راهکار پیشگیری یا جبران عقب افتادگی آموزشی است، استفاده از ابزارهای مجازی اهمیت بیشتری یافته است. در این راستا، اپلیکیشنی با نام CyberSurgeon (جراح مجازی) را با همکاری پویا نجف کوچک و آیدا رضائی پور (دانشجویان سال آخر دکتری دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز) صرفاً با هدف آموزش جراحی، تهیه و در معرض استفاده قرار دادیم.

عضو هیات علمی گروه دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز تاکید کرد: مخاطبان این اپلیکیشن، دانشجویان و علاقه مندان رشته‌های پزشکی و دامپزشکی با گرایش جراحی و تکنسین‌های اتاق عمل هستند.

سابیزا با اشاره به هدف از طراحی این اپلیکیشن گفت: CyberSurgeon سعی دارد تا با ارائه بسته های کاربردی، تصاویر، کلیپ‌های آموزشی، توضیحات متنی و همچنین ارائه منابع مطالعاتی جراحی، آموزش اصول جراحی را لذت بخش و آسان‌تر کند. این اپلیکیشن به آموزش تصویری همراه با ارائه کلیپ آموزشی بالغ بر ۱۰۰ الگوی بخیه، آشنایی با اصول استریلیزاسیون، آشنایی با وسایل و … می پردازد. امید است مجموعه حاضر رضایت مخاطبان را فراهم سازد. ان‌شاالله تصمیم بر این است تا در ادامه و با افزودن مباحث جراحی و ارائه آموزش تصویری، این اپلیکیشن به‌روزرسانی شود.

وی در پایان گفت: علاقه مندان می توانند بر ای تهیه این اپلیکیشن جهت دانلود به لینک http://cafebazaar.ir/app/?id=cyber.surgeon.app&ref=share مراجعه کنند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of