پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

۱۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی اهواز به بخش دولتی اختصاص یافت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۱۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی اهواز به پذیرش بیماران غیرکرونایی بیمارستان‌های دولتی اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر علی احسان پور بیان کرد: این اقدام با هدف افزایش ظرفیت بخش‌های دولتی برای خدمت دهی به بیماران کرونایی است.

وی افزود: در نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با روسای بیمارستان‌های خصوصی و رئیس سازمان نظام پزشکی خوزستان به منظور هم اندیشی و چگونگی همکاری این ۲ بخش مصوب شد ۱۰ درصد ظرفیت تخت بیمارستان‌های خصوصی به پذیرش بیماران غیرکرونایی نیازمند بستری یا اقدامات جراحی بیمارستان‌های دولتی و با تعرفه دولتی اختصاص یابد.

احسان پور ادامه داد: این اقدام به منظور ایجاد ظرفیت بیشتر برای ارائه خدمات مطلوب در بخش‌های دولتی برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا انجام شده است.

برای جلوگیری از ناپایدار شدن وضعیت انتشار ویروس کرونا در خوزستان، ادارات، بانک‌ها و اصناف غیر ضروری از دوشنبه تا پایان هفته جاری در ۹ شهرستان خوزستان شامل باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجد سلیمان با تصمیم شورای تامین استان تعطیل شدند.

استاندار خوزستان امروز نیز اعلام کرد: ادارات، بانکها و اصناف غیرضروری ۱۶ شهرستان شامل اهواز، کارون، باوی، رامهرمز، مسجد سلیمان، هفتکل، حمیدیه، دشت آزادگان، ماهشهر، هندیجان، دزفول، شوش، شوشتر، گتوند، آبادان و خرمشهر تا دوشنبه هفته آینده تعطیل هستند.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیمار یابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of