دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Monday 6 May 2024

بدهی کشاورزان سیل‌زده خوزستان سه سال تمدید شد

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت:بدهی کشاورزان سیل‌زده خوزستانی به منظور حمایت از بخش کشاورزی و امنیت غذایی به مدت سه سال تمدید و تقسیط شد.

محسن صفدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:دراجرای مفاد دستورالعمل‌های حمایتی ابلاغی دولت و در راستای اجرای بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه ، مبلغ ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال یارانه سود اقساط سررسیدی به کشاورزان خسارت دیده تخصیص و اصل بدهی آنها به مدت سه سال تمدید شد.
وی گفت:بانک کشاورزی به منظور حمایت حداکثری از خسارت دیدگان سیل سال۱۳۹۸ خوزستان اقدام به پرداخت تسهیلات بدون عوض به تعداد ۲۴هزار فقره و به مبلغ سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و چهار هزار و ۱۷۶ فقره تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ یک هزار و ۵۰۰میلیارد ریال کرد.
صفدری افزود: درخصوص مساعدت به کشاورزان خسارت دیده در راستای تعیین تکلیف مطالبات سررسید آنان ، ۲ دستورالعمل به‌صورت بسته مهم حمایتی( بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه کشور و بند ل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸) از سوی دولت به استان‌ها ابلاغ شد که با اجرای این دستورالعمل‌ها همه دیرکردها مورد بخشش و سود پس از سررسید آنها از محل این قوانین تامین شد.
وی گفت:با اجرای قانون رفع موانع تولید در سال ۱۳۹۸ مطالبات بسیاری از طرح‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی خوزستان با مصوبه ستاد تسهیل، به مدت سه تا پنج سال نیز تمدید شد.

وصول نشدن ۶۱درصد مطالبات سال ۱۳۹۸
مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: پارسال ۶۱درصد مطالبات قابل وصول بانک، وصول نشد.
صفدری افزود: در مجموع ۱۸هزار و ۸۶۲ میلیارد ریال وصول نشده و تنها بخش بسیار اندکی از مطالبات کشاورزان خوزستانی در سال ۱۳۹۸ وصول شد.

پرداخت بیش از ۲۷هزار میلیارد ریال برای تقویت بنیه کشاورزی خوزستان
مدیرشعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: پارسال ۲۷هزار و ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به منظور تقویت بنیه بخش کشاورزی به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد.
به گفته وی پرداخت این تسهیلات بانکی در مقایسه با مدت سال ۱۳۹۷ حدود ۳۴درصد رشد نشان می‌دهد.
صفدری افزود: با پرداخت این تسهیلات ، مجموع پرداختی بانک کشاورزی به کشاورزان خوزستانی تاکنون به رقم ۴۷هزار میلیارد ریال رسیده است.
به گزارش ایرنا سیلاب مهیب بهار پارسال در خوزستان سبب آبگرفتگی بیش از ۲۰۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آماده برداشت و به بار آوردن بیش از ۸۰هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی و نیشکری خوزستان شد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۲میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال ، از نظر کمی و تنوع تولیدات رتبه نخست کشوری را دارد.

با اجرای گام دوم طرح تجهیز و نوسازی ۵۵۰هزار هکتاری معروف به ویژه سفر رهبر معظم انقلاب ، مجموع تولیدات بخش کشاورزی خوزستان به ۲۵میلیون تن خواهد رسید. گام نخست این طرح ملی با ۲۹۵هزار هکتار در سال ۱۳۹۷ با حضور معاون اول رییس جمهوری به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

نظر شما
* لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد کنید
۸ + ۵ =
سرخط اخبار استان‌ها
پیشنهاد سردبیر

بانک صادرات ایران

پربازدیدها

یکه تازی دشمنی که در خوزستان جدی گرفته نشده است
هجوم شهروندان شهرهای اطراف، بانک‌های گتوند را به تعطیلی کشاند
استاندار خوزستان: مدارس در این استان با یک هفته تاخیر بازگشایی می شود
بانوی نیکوکار ۲ واحد آپارتمان به مرکز درمانی امام حسن مجتبی(ع) دزفول اهدا کرد
عوامل تیراندازی آبادان شناسایی شدند
حادثه رانندگی در رامهرمز جان سه نفر را گرفت
شرکت کشت و صنعت کارون یکهزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد
استاندار خوزستان کلید۴۸واحد مسکونی مهر خرمشهر را تحویل داد
هوای خوزستان تا اول هفته آینده پایدار است
کاهش جمعیت کیفری مخل امنیت جامعه نیست

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of