چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ Wednesday 15 May 2024

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

نماز جمعه در مرکز استان همچنان تعطیل است

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: اقامه نماز جمعه در کلانشهر اهواز به عنوان مرکز استان همچنان تعطیل است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سه ماه اخیر که درگیر ویروس کرونا هستیم، یکی از اماکنی که احساس وظیفه کرد تا برای حفظ سلامتی مردم، عمل عبادی خود به صورت گروهی و نمازهای جمعه و جماعات را تعطیل کند، نهاد امام جمعه و نماز جمعه بود.

وی ادامه‌داد: یکی از افتخارات شیعه این است که وقتی احساس می‌کند، سلامتی مردم و شهروندان مستلزم تعطیلی حرم‌های مطهر است به توصیه‌ها توجه دارد و نسبت به این امر اقدام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه در این مدت تمام نمازهای جمعه تعطیل بودند، گفت: اما بعد از اینکه ستاد مرکزی مقابله با کرونا، تصمیم گرفت تا برخی محدودیت‌ها از جمله فعالیت دستگاه‌های دولتی، پارک‌ها و حتی فضاهای سبز رفع و به روی مردم باز شوند، تنها حرم‌های مطهر و نمازهای جمعه و جماعت باقی مانده بود.

وی ادامه‌داد: بر اساس تصمیم و ابلاغ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کل کشور، بنا است اقامه نماز در تعداد محدودی از شهرها انجام شود.

حجت الاسلام موسوی‌فرد با بیان اینکه در استان خوزستان ۱۰ شهر با تصمیم ستاد مرکزی استان جهت برپایی نمازهای جمعه فردا تعیین شده‌اند، گفت: این درحالی است که نماز جمعه همچنان در کلانشهر اهواز مانند دیگر مراکز استان ها، تعطیل است.

بر اساس این گزارش، آغاجاری، امیدیه، اندیکا، ایذه، هفتگل، رامهرمز، گتوند، مسجدسلیمان، هندیجان و هویزه شهرهایی هستند که برای اولین بار در سال جدید، اقامه نماز جمعه در آنها انجام خواهد شد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of