دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ Monday 29 April 2024

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

تعاونی ها در سرعت و حسن توزیع کالاها نقش موثری دارند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه تعاونی ها می توانند در سرعت و حسن توزیع عادلانه کالا به ویژه اقلام ضروری نقش بسیار موثری داشته باشند، گفت: تعاونی ها برای دولت و ستاد تنظیم بازار در توزیع اقلام مصرفی، ابزار مطمئنی هستند.

ارسلان غمگین در حاشیه افتتاح دامداری ۵۰۰ راسی گاومیش شیری توام با ماهیان گرمابی که امروز ۱۱ اردیبهشت ماه در شهرستان کارون برگزار شد، در جمع‌ خبرنگاران اظهار کرد: پروژه گاومیش داری شیری و گوشتی ۵۰۰ راسی و پرورش ماهی ۱۵ هکتاری شرکت تعاونی کارون صابرین اهواز از اوایل سال ۹۵ با سهم آورده اعضای تعاونی آغاز به کار کرد ‌و توانست در سال های ۹۷ و ۹۸ از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی، تسهیلاتی به مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دریافت کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تولید شیر گاومیش، گوشت قرمز و گوشت سفید (ماهی) و همچنین تولید کود برای مصارف مزارع پرورش ماهی و کشاورزی از اهم اهداف طرح است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: احداث این طرح تلاشی در جهت حفظ و بقاء گونه نسبتا کمیاب گاومیش به عنوان یک ثروت و ظرفیت ملی در اولویت دولت است. در حال حاضر بیشترین تعداد گاومیش ها در دو استان اردبیل و خوزستان وجود دارد.

غمگین عنوان کرد: این طرح اولین طرح صنعتی گاومیشداری در کشور است که توانسته بالاترین میزان تسهیلات اعتبارات اشتغال پایدار روستایی را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: این طرح کارایی مدل تعاونی را در جذب و هدایت هدفمند منابع مردمی و حمایت های دولتی در راستای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال زایی به اثبات می رساند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به فعالیت تعاونی های استان گفت: تعداد تعاونی های فعال کل استان چهار هزار و ۵۶۰ تعاونی با سه میلیون و ۵۷۶ هزار و ۲۳۲ نفر عضو است که موجب ایجاد ۸۶ هزار و ۶۳۶ فرصت شغلی مستقیم و ۲۵۹ هزار و ۹۰۸ فرصت شغلی غیرمستقیم شده اند.

غمگین بیان کرد: از نظر تعداد تعاونی های فعال، خوزستان در مقایسه با سایر استان ها مقام ششم را دارا است و در زمینه تعاونی های بانوان، خوزستان با تعداد ۴۱۴ تعاونی و عضویت تعداد سه هزار و ۸۷۰ نفر و اشتغال مستقیم چهار هزار و ۴۳۲ نفر، مقام سوم کشور را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطر نشان کرد: بیشترین تعاونی های فعال استان در شهرستان ها به‌ ترتیب در اهواز، ایذه، بهبهان، رامهرمز، آبادان، مسجدسلیمان و خرمشهر هستند.

وی گفت: با توجه به گستردگی مویرگی شبکه تعاونی های مصرف در سراسر استان و نظم ساختاری آن ها در قالب اتحادیه های استانی متمرکز، این تعاونی ها می توانند در سرعت و حسن توزیع عادلانه کالا به ویژه اقلام ضروری تاثیر بی بدیلی داشته باشند. به همین دلیل این نوع تعاونی ها برای دولت و ستاد تنظیم بازار در توزیع اقلام مصرفی ابزار مطمئنی خواهند بود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of