دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ Monday 29 April 2024

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز :

کرونا در خوزستان جهش چشم‌گیر داشت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۱۸۶ ابتلای جدید به کرونا در شبانه‌روز گذشته در خوزستان شناسایی شد که جهشی چشم‌گیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی احسان‌پور بعدازظهر پنجشنبه با تأکید دوباره بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در خصوص روند ابتلاء به کووید ۱۹ در خوزستان، اظهار کرد: به‌طور تقریبی همه مناطق خوزستان روند افزایشی ابتلاء دارند و احتمال بازگشت محدودیت‌های اجتماعی در روزهای آینده وجود دارد.‌

وی افزود: با توجه به مستندات و شواهد موجود و در صورت تداوم شرایط اجتماعی فعلی که همراه با بی‌توجهی به هشدارهای خودمراقبتی است، هفته آینده بسیار سخت و دردناک خواهد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در رابطه با آخرین آمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان خوزستان، بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته ۱۸۶ ابتلای جدید به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی و ثبت شده است که با احتساب این موارد شمار مبتلایان این بیماری به در خوزستان به ۲ هزار و ۷۸۴ مورد رسید.

احسان‌پور گفت: این ۱۸۶ مورد جدید به تفکیک؛ اهواز ۸۱ مورد، شوشتر ۲۷ مورد، دزفول ۱۹ مورد، باوی ۱۰ مورد، رامهرمز هفت مورد، شهرستان‌های مسجدسلیمان و کارون هر کدام ۶ مورد، شوش پنج مورد، شهرستان‌های حمیدیه، ماهشهر، دشت آزادگان و آبادان هر کدام چهار مورد، شهرستان‌های رامشیر و هویزه هر کدام سه مورد و شهرستان‌های امیدیه، ایذه و باغملک هر کدام یک مورد بوده است.

وی از فوت هفت بیمار بر اثر کووید ۱۹ در شبانه‌روز گذشته در استان خوزستان خبر داد و گفت: با احتساب این موارد جدید، شمار فوت‌شدگان این بیماری به ۲۱۶ نفر در استان خوزستان افزایش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تأکید کرد: مراقبت نکردن و رعایت نکردن اصول بهداشتی توسط خانواده‌ها به مرگ افراد مسن و بیماران قلبی و دیابتی می‌انجامد و این هشدار به‌طور کامل جدی است.

احسان‌پور گفت: در حال حاضر ۳۰۴ بیمار در مراکز بیمارستانی استان تحت درمان هستند و تاکنون ۲ هزار و ۲۶۴ بیمار پس از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of