جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Friday 17 May 2024

فرماندار اهواز:

صنوفی که در اهواز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب می‌شوند

فرماندار اهواز گفت: صنوفی که در اهواز پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را رعایت نکنند، پلمب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال عالمی نیسی در هنگام بازدید از فعالیت صنوف شهرستان اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشنامه فاصله گذاری اجتماعی از وقتی ابلاغ شد بنا شد که نظارت بر اجرای طرح در دستور کار ادارات نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی، ناجا، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، شهرداری و فرمانداری باشد.

وی افزود: از امروز گروه‌های بازرسی متشکل از کارشناسان این ادارات نظارتی تشکیل و از اصناف مختلف بازدید می‌کنند. طی این بازرسی‌ها باید مشخص شود که اصناف تا چه اندازه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند هستند.

عالمی نیسی عنوان کرد: تذکرات لازم به اصناف می‌دهیم تا نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. اصناف باید مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش داشته باشند.

فرماندار اهواز گفت: مأموران اماکن نیروی انتظامی نیز در هشت گروه بازرسی حضور دارند تا در صورت تخطی نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام کنند.

عالمی نیسی توضیح داد: چهار گروه در شرق و چهار گروه در غرب اهواز مشغول فعالیت و بازرسی می‌شوند. در بازرسی‌های اولیه نسبت به تذکر لسانی اقدام و برخوردها بعد از آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهداشت هم باید گروه‌های بازرسی فعال داشته باشد، گفت: مأموران اتحادیه‌ها را در خصوص هر صنف به کار می‌گیریم تا آنها نیز به اصناف خوب تذکرات لازم را داشته باشند.

فرماندار اهواز با اشاره به اینکه برپا بودن فعالیت اصناف لازمه رعایت نکات بهداشتی است، بیان کرد: عصر پنجشنبه از صنف نانوایی، فست فود، میوه و تره بار، سوپرمارکت و اغذیه فروشی بازدید کردیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of