سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Tuesday 7 May 2024

فرماندار ویژه آبادان:

بازار ماهی‌فروشان تحت شرایطی خاص فعالیت خود را از سر می گیرد

فرماندار ویژه آبادان گفت: بازار ماهی فروشان این شهرستان تحت شرایطی خاص و برخی پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را از سر می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید زین العابدین موسوی در نشستی که ظهر امروز دوشنبه با حضور اعضای اتاق اصناف آبادان در فرمانداری برگزار شد، بیان کرد: اگر در بازاری سرپوشیده بهداشت آبادان تأیید کند که یک واحد صنفی مبدأ انتشار ویروس کرونا است، کل آن بازار سرپوشیده تعطیل و قرنطینه می‌شود؛ لذا همه فعالان در یک بازار سرپوشیده در اجرای دستورات بهداشتی مسئولیت تضامنی دارند و لازم است علاوه بر کسب خود همه اصناف موجود را در بازار کنترل کنند تا گرفتار قرنطینه و تعطیلی نشوند.

موسوی افزود: بازار ماهی فقط در حد غرفه‌ها و آن هم با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی مستمر بازار می‌تواند فعالیت کند و تأکید می‌شود همه ماهی‌فروشی‌های دست‌فروش در داخل یا اطراف بازار ماهی حق فعالیت ندارند چرا که اجراییات شهرداری و کمیته اجرایی مانع پهن کردن بساط ماهی‌فروشی می‌شوند.

فرماندار ویژه آبادان ضمن تشکر از اتاق اصناف که تصمیم ستاد کرونا را در خصوص بخشودگی حق فک پلمب در ایام قرنطینه عملی کردند، خبر داد: از تاریخ ٢٣ فروردین به بعد همه کسبه‌ای که پلمب شدند ملزم به پرداخت حق فک پلمب هستند.

موسوی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی آبادان و به درخواست اتاق اصناف با ساعت فعالیت همه اصناف کم ریسک و ریسک متوسط تا اذان مغرب موافقت شد.

وی در خصوص تعطیلی برخی اصناف اظهار کرد: مقرر شد اتاق اصناف به همه اصناف کم ریسک و با ریسک متوسط مطابق دستورالعمل‌های قبلی اجازه فعالیت دهد و لازمه این کار ارائه لیستی از همه اصناف است که در این دو گروه تنظیم و به کمیته اجرایی ستاد کرونا معرفی شوند تا با نظارت آن کمیته فعالیت کنند.

وی یادآور شد: در تمام کارگروه‌های کمیته اجرایی باید نماینده اصناف عضویت داشته باشد.

فرماندار ویژه آبادان در پایان از ادامه تعطیلی مشاغل پر ریسک خبر داد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of