پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 16 May 2024

استاندار خوزستان:

مردم برگزاری مجالس تشییع را لغو کنند

استاندار خوزستان گفت: مدیریت ویروس کرونا به همیاری مردم نیاز دارد چرا که اگر کنترل آن از دست خارج شود همه را به زانو درمی‌آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در جلسه مدیریت مقابله با شیوع ویروس کرونا با بیان این که مدیریت این ویروس به همکاری و همیاری مردم نیاز دارد اظهار داشت: عواملی همچون به‌کار گیری متخصصان در این زمینه، عمل به مصوبات ستاد و تلاش مضاعف می‌تواند در این بحران گره‌گشا باشد.

وی با تاکید بر این که اگر مردم رفتار خود را در مقابل ویروس کرونا اصلاح نکنند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم افزود: وقتی اعلام می‌شود در مراسم تشییع جنازه و ترحیم شرکت نکنید یا عروسی برگزار نشود برای این است که نگران طغیان بیماری هستیم.

استاندار خوزستان گفت:به دلایل مختلفی در غرب اهواز با یکسری مراسم تشییع‌ و تجمع رو به رو شدیم که منجر به گسترش بیماری شد، اگر می‌بینیم امروز غرب اهواز به نسبت قبل، تعداد بیمارانش بیشتر شده برای این است که برخی از مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده اند و براساس سنتی که داشتند در مراسم ترحیم شرکت کردند و دقیقا در همان مناطقی از خوزستان که مرگ رخ داده تعداد بیماران کرونایی بیشتر است.

شریعتی تصریح کرد: اتفاقاتی که در برخی کشورها رخ می‌دهد هشداری برای ماست تا از آن‌ها عبرت بگیریم و مراقبت بیشتری داشته باشم، نقش محوری در این مساله را مردم برعهده دارند، اگر مردم این نقش را ایفا کنند و مسئولان در کنار آن‌ها سیاست‌های اتخاذ شده را به خوبی اجرایی کنند، قطعا بر بیماری فائق می‌شویم و می‌توانیم آن را به خوبی کنترل کنیم.

وی بیان کرد: در استان برخی مناطق خوب عمل کردند و نتایج آن در بحث کنترل بیماری مثبت بوده اما در برخی مناطق ضعیف عمل شده که روند بیماری این ضعف را نشان می دهد.اگر توصیه ای به مردم می‌شود و از آن‌ها خواسته می‌شود در خانه بمانند، سخت گیری بی خود و بی جهت نیست بلکه برای رعایت اصول بهداشت و پیشگیری و حفظ سلامت مردم است.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگر کنترل بیماری کرونا از دست خارج شود آن قدر بی رحمانه مبتلا می‌کند که همه را به زانو درمی‌آورد، از همین رو از مردم خواهش می‌کنم با جدیت مراقبت کنند و توصیه‌ها را جدی بگیرند، به فاصله گذاری اجتماعی با دقت عمل کنند حتی اگر شرایط به حالت نیمه عادی برگشت باز هم رعایت کنید تا بیماری منتقل نشود، نباید فکر کنیم کرونا مهار شده است.

شریعتی افزود: تا ۳۰ فروردین اجازه برگزاری هیچ گونه مراسم مذهبی، نماز جمعه در استان داده نمی شود . اکنون نیز دستور العمل‌های لازم برای جشن نیمه شعبان صادر شده و از برپایی ایستگاه صلواتی و برگزاری جشن و مولودی خوانی ممانعت شده است تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of