پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

کرونا رصد سیگنال های زمین را برای محققان آسان کرد

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و قرنطینه شهرها سبب شده از سر و صدای فعالیت انسانی کاسته شود و زمین شناسان بهتر بتوانند ارتعاشات و فعالیت های آتشفشانی زمین را رصد کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیچر، محققانی که مشغول رصد ارتعاشات سطح زمین هستند، از زمان شیوع ویروس کرونا و قرنطینه شهرها در سراسر جهان شاهد کاهش قابل توجه فعالیت ها در کره خاکی بوده اند.

محققان در پروژه «تحقیق زمین شناسی انگلیس» اطلاعات زلزله سنج های سراسر لندن را بررسی کردند و متوجه کاهش قابل توجه سروصدای فعالیت های انسانی شدند.

به گفته محققان این تغییرات در ارتعاشات پس زمینه یکی از نتایج مستقیم اقداماتی مانند قرنطینه است که از سوی دولت انگلیس اجرا شده است.

نتایج مشابهی در پاریس، بروکسل، لس آنجلس و اوکلند نیز مشاهده شده است. این روند به زمین شناسان کمک می کند تا زلزله های کوچک تر و فعالیت های آتشفشانی را بهتر رصد کنند.

به طور معمول وسایل نقلیه و ماشین آلات صنعتی ارتعاشاتی ایجاد می کنند که رصد سیگنال های مربوط لرزش های زمین را سخت تر می کند.

محققان معتقدند اکنون شانس بیشتری وجود دارد که بهتر بتوان ارتعاشات زمین را اندازه گیری کرد. آنها امیدوارند طی این مدت بتوانند اطلاعات بیشتری درباره فعالیت های زمین به دست بیاورند.

زلزله سنج ها امواج ارتعاشات پوسته زمین را رصد می کنند اما به دلیل دقت بالای سروصدای فعالیت های انسانی و ترافیک را نیز دریافت می کنند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of