یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ Sunday 19 May 2024

کشاورزان کلزا کار خوزستانی نگران برداشت محصول نباشند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آثارمنفی شیوع کرونا در بخش‌های مختلف اقتصادی خوزستان به کلزاکاران استان اطمینان داد نگران برداشت به موقع محصول خود نباشند.

محمد قاسمی نژاد روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیش بینی ۳۳ مرکز خرید کلزا از سوی اداره کل غله و تعاون روستایی خوزستان افزود: ۳۷۶ دستگاه کمباین برای برداشت کلزا در استان تامین شده است.
وی گفت:در سال زراعی۱۳۹۹-۱۳۹۸ حدود ۵۷هزار هکتار از مزارع استان زیرکشت کلزای آبی و دیم با استفاده از ارقام اصلاح شده رفت و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۱۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان کلزاکار خوزستانی خریداری شود که درمقایسه با سال زراعی گذشته ۲ برابر افزایش نشان می‌دهد.
قاسمی‌نژاد در ادامه اظهار داشت:عملیات مبارزه با عوامل زیان‌رسان از جمله علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها در سطح مزارع کلزا به‌خوبی انجام شده و در زمان حاضر مزارع از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستند.
وی با اشاره به وقوع سرما در بهمن ماه گذشته در استان بیان کرد:طبق بررسی‌های انجام شده وقوع سرما در بهمن ماه گذشته هیچگونه خسارتی به مزارع کلزا وارد نکرده و رژیم بارندگی در سال زراعی برای ۲ محصول گندم و کلزا در خوزستان مطلوب بوده است.
به گزارش ایرنا عملیات برداشت دانه روغنی کلزا در خوزستان از ابتدای اردیبهشت ماه شروع می شود.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۵ میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال رتبه نخست کشوری را دارد.
گندم ، جو ، کلزا ، ذات دانه‌ای وعلوفه‌ای ، خرما ، نیشکر ، انواع مرکبات ، محصولا جالیزی و سبزی ، گل و چغندرقند از مهمترین محصولات تولیدی خوزستان محسوب می‌شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of