پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 16 May 2024

همچون دوران دفاع مقدس؛

مجموعه شهید جهان آرا به کارگاه تولید لباس و مواد ضدعفونی برای مبارزه با کرونا تبدیل شد

فرماندار سپاه حضرت ولیعصر عج خوزستان گفت : یکی از کارگاه های فعال برای تولید محصولات مورد نیاز در چرخه پیشگیری، مجتمع شهید جهان‌آرا است، این مجموعه فرهنگی ورزشی برای ورزش جوانان و آموزش مشاغل استفاده می‌شود و اکنون کامل دراختیار مجموعه تولیدات مبارزه با کرونا قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری رکن۴ به نقل از کمیته رسانه ای قرارگاه شفا، سردارشاهوارپور در مراسم افتتاح کارگاه تولید تولید لباس بیمارستانی و محلول ضدعفونی اظهار داشت: رفع نیازهای بیمارستانی و مردم یکی از کارهای مهم جهت پیشگیری از بیماری است.
فرماندار سپاه حضرت ولیعصر عج خوزستان با تاکید بر کم کردن چرخه انتقال ویروس و برگشت مردم به زندگی عادی، گفت : یکی از کارگاه های فعال برای تولید محصولات مورد نیاز در چرخه پیشگیری، مجتمع شهید جهان‌آرا است، این مجموعه فرهنگی ورزشی برای ورزش جوانان و آموزش مشاغل استفاده می‌شود و اکنون کامل دراختیار مجموعه تولیدات مبارزه با کرونا قرار دارد.
وی افزود: کارگاه خیاطی بسیار خوبی توسط خواهران مثل دوران دفاع مقدس راه اندازی شده، که بیش از ۴۰ دستگاه خیاطی در یک سوله هزار متری فعال‌اند و بصورت دوشیفت در حال تهیه لباس برای پرستاران و پزشکان هستند، که باتوجه به اینکه لباس‌ها یک بار مصرف بوده و باید مرتب عوض شود، لذا عزیزان روزانه بیش از ۱۰۰دست لباس آماده و تحویل بهداشت درمان می دهند.
سردار شاهوارپور عنوان کرد: با همکاری بسیج جامعه پزشکی، در بخش تهیه مواد ضدعفونی، کارگاه دیگری راه اندازی شده است ، تمام تولیدات با فرمولی که بهداشت و درمان توصیه می‌کند تهیه و در اختیار عزیزان قرار می گیرد، کارگاه دیگری در همین مجموعه با همت دانشجویان بسیجی تولید محول الکل با ‌آب را برعهده دارد که برای ضدعفونی تهیه می‌شود.

وی در مورد اولویت نیازمندان به بسته های بهداشتی افزود : بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، لباس و الکل در مکان‌هایی که نیاز است، توسط گروه های جهادی توزیع می شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد، البته نیازمندی‌ها اولویت بندی شده است، یک بخش ازنیارمند‌ها کسانی هستند که از بیمارستان ترخیص شده و دوران نقاهت را در منزل سپری می‌کنند، که به این بسته ها نیاز دارند، بخش دیگری از نیازمندان افرادی هستند که بیماری مزمن دارند ، که به توصیه بهداشت و درمان آنها در اولویت قرار می گیرند.
بخش دیگر را افراد سالمند و جانبازان شیمیایی و مناطق محروم تشکیل می دهند که باید توجه بیشتری به آن‌ها شود، درکنار همه این‌ امکانات، گندزایی و ضدعفونی سطح شهر با برنامه‌ریزی بهداشت اهواز و شهرستانها توسط بسیجیان شبانه انجام می شود.
سردار شاهوارپور عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با کمک مردم و عمل به توصیه وزارت بهداشت در خصوص ماندن در قرنطینه خانگی و پرهیز از تجمع، کرونا را شکست دهیم وکارهایی که ما انجام می‌دهیم کارهای کمکی است.
فرمانده سپاه خوزستان گفت: بیماری که در بیمارستان بستری می‌شود به بالا بردن ایمنی بدنش کمک می کند تا با مبارزه از درون ویروس را پس بزند.کمک مردم برای مبارزه با این ویروس بسیار مهم است.
وی در پایان گفت : دربخش نیروی زمینی سپاه رزمایشی جهت ضدعفونی شهرها انجام شد، بیمارستان شهیدبقایی یک بیمارستان صحرایی دارد که فعال شده است، اما پذیرش بیماران تاکنون به صورت جدی صورت نگرفته است ، علاوه بر این بیمارستان طالقانی قدیم و یک سوله ورزشی در مجموعه شهید تندگویان نفت و مجموعه ای در راه آهن جهت دوره نقاهت بعد از ترخیص بیمارستان در حال آماده سازی است تا در صورت نیاز به بهره برداری برسد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of