پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

معاون سازمان جهادکشاورزی استان:

آمادگی کامل برای مبارزه با ملخ وجود دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر رشد و هجوم آفت ملخ، آمادگی کامل برای مبارزه با آن در سراسر شهرستان‌های استان وجود دارد.

محمد قاسمی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت هجوم ملخ‌ها به مزارع خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۲ گروه پایش ملخ در سراسر استان فعال شده است و از ۱۷ گروه عملیاتی مدنظر برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها نیز ۷ گروه تاکنون فعال شده‌اند.

وی افزود: تاکنون عملیات پایش و ردیابی ملخ‌ها در سطح ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان انجام شده و همچنین در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار کار سمپاشی در راستای مبارزه با هجوم این آفت صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: ۱۹ فرودگاه آماده پرواز برای انجام سمپاشی‌های هوایی مزارع در نظر گرفته شده است و در این زمینه تا کنون ۱۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به صورت هوایی سمپاشی شده‌اند.

قاسمی‌نژاد با بیان اینکه همچنان در وضعیت زرد هجوم ملخ‌ها به مزارع استان قرار داریم، عنوان کرد: ریزش جدید ملخ‌ها را در استان شاهد نبوده‌ایم و همچنین ریزش‌های رخ‌داده در مناطق بهبهان و هندیجان تقریبا کانون‌کوبی شده‌اند و ریزش جدیدی در این مناطق رخ نداده است.

وی با بیان اینکه بهبهان و هندیجان مهمترین کانون‌های ملخ در استان هستند، گفت: در مزارع شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه، شوش و دزفول میزان ملخ‌های مشاهده‌شده به شکلی نبوده که نیاز به مبارزه و سمپاشی خاصی باشد اما با توجه به شرایط، پیش‌بینی می‌کنیم که در روزهای آینده شاهد هجوم سنگین ملخ‌ها به این مزارع باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه آمادگی مدیریت و مبارزه کامل با ریزش‌های جدید ملخ در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر رشد و هجوم این آفت، آمادگی کامل برای مبارزه با آن در سراسر شهرستان‌های استان وجود دارد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of