شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 4 May 2024

به منظور پاسخگویی به سوالات کرونایی؛

سامانه ۴۰۳۰ در خوزستان به بهره‌برداری رسید

سامانه ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم در خوزستان با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کیامرث حاجی زاده در حاشیه بهره‌برداری از این سامانه تلفنی در اداره کل مخابرات استان خوزستان اظهارکرد: مردم خوزستان مثل همیشه هشدارهای قرارگاه مقابله با کرونا را جدی گرفتند و خود قرنطینگی و رعایت بهداشت فردی و محیطی آنها موجب شده در کنار اقدامات دستگاه‌های متولی مانند گندزدایی و ضدعفونی کردن امکان عمومی، وفاقی و همدلی خوبی را در راستای مقابله با ویروس کرونا داشته باشند.

وی با اشاره به پای کار آمدن همه دستگاه‌های استان و همچنین مخابرات برای کنترل ویروس کرونا توضیح داد: بهره‌برداری از سامانه تلفنی ۴۰۳۰ در راستای آگاهی بخشی به مردم بسیار مؤثر است و در زمینه بیماریابی نیز می‌تواند به خوبی عمل کند.

وی با بیان اینکه سامانه ۴۰۳۰ راهی برای برطرف کردن شبهات مردم در خصوص ویروس کرونا و پاسخگوی درخواست‌های مردم در این زمینه است، بیان کرد: این سامانه ابتدا در مرکز راه اندازی شد اما با توجه به استقبال خوب مردم از این سامانه تعداد زیادی از مردم برای دریافت پاسخ‌های خود پشت خط می‌ماندند بدین منظور برای پاسخگویی به سایر تماس‌های تلفنی این سامانه در اهواز نیز راه اندازی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: البته در استان سامانه ۱۹۰ مرکز بهداشت استان نیز فعالیت دارد و از مرکز بهداشت درخواست می‌کنیم ۲ نیروی فنی نیز در کنار این سامانه قرار دهد که این امر موجب می‌شود بسیاری از افراد ما که در معرض آنفولانزای فصلی هستند و پیک آنفولانزای فلس است شبهاتی ایجاد می‌کند که موجب می‌شود مراکز دچار مشکل شوند.

وی بیان کرد: این سامانه‌ها خودبه‌خود از مراجعه حضوری مردم جلوگیری می‌کند و از ازدحام جمعیتی و مراجعه نکردن به مراکز بهداشتی به ویژه برای کسانی که مشکلی ندارند و تنها اضطراب ناشی از این بیماری را دارند، این شبهات را پاسخگو باشند.

حاجی زاده ادامه داد: در حال حاضر اولویت اصلی و مهم استان مقابله و کنترل ویروس کرونا است که بسیج امکانات و نیروهای به خوبی برای آن صورت گرفته است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of