شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 4 May 2024

از آغاز بحران کرونا تاکنون؛

شمار ترخیص شدگان بیماری‌های تنفسی جنوب غرب کشور به ۱۴۴ نفر رسید

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از ابتدای بحران کرونا تاکنون ۲۲۱ نفر در مراکز درمانی این دانشکده پذیرش و بستری شده و تاکنون ۱۴۴ نفر از آن ها ترخیص شدند.

شکرالله سلمان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۱۴۴ نفر مرخص شده از مراکز درمانی در این مدت، تنها ۱۰ نفر در روز گذشته ترخیص شدند.

وی از ثابت ماندن شمار مبتلایان به کرونا در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد و گفت: شمار افراد قطعی ابتلاء به کرونا همان ۶ نفر است و تنها یک نفر بر اثر سرایت ویروس کرونا در آبادان جان خود را از دست داده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه در خصوص پیش‌بینی روند ابتلاء به این بیماری در روزهای پیش رو، بیان کرد: سیر ابتلاء به بیماری کرونا به طور کامل به میزان همکاری شهروندان بستگی دارد و در صورت رعایت موارد مراقبتی همچون خارج نشدن افراد پر خطر و سالمند از منزل و رعایت نکات ایمنی برای افرادی که از منزل خارج می‌شوند، این روند سیر نزولی خواهد داشت.

وی به اقدامات انجام شده در سطح شهرستان‌های آبادان و خرمشهر برای جلوگیری از شیوع این بیماری نیز اشاره کرد و گفت: تعطیلی اماکن در تردد همچون مراکز تجاری و آرایشگاه‌ها و ممانعت از تردد گردشگران در این روزها تصمیم درستی است که امید می‌رود ظرف دو روز آینده به صورت کامل اجرایی شود.

سلمان زاده از بسیج همگانی برای مقابله با کرونا نیز خبر داد و گفت: در روزهای اخیر مراجعه‌های فراوانی از سوی بسیج، هلال احمر، نیروهای جهادی، رزمندگان دوران دفاع مقدس برای اعلام آمادگی برای مقابله با این بیماری وجود داشته و اقداماتی همچون ضدعفونی کردن معابر با همکاری این نیروهای مردمی برای کنترل بیماری انجام شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه از آمادگی شادگان برای خدمات‌دهی به بیماران و مقابله با بیماری کرونا خبر داد و گفت: طبق بازدید انجام شده از شادگان، بیمارستان این شهر آمادگی پذیرش بیماران را دارد و وسایل حفاظت شخصی در اختیار پرسنل بیمارستان قرار گرفته و همکاری مسئولان شهری برای غربالگری و ضدعفونی کردن شهر خوب بوده است.

وی افزود: در سطح منطقه زیر نظر دانشکده علوم پزشکی آبادان برنامه‌ریزی کاملی برای وضعیت‌های بدتر نیز انجام شده است.

سلمان زاده در پایان از شهروندان خواست همچنان نکات مراقبتی و پیشگیری را رعایت کنند تا چرخه انتقال ویروس قطع شود.

وی همچنین گفت: افرادی که علائم سرماخوردگی همچون سرفه و آبریزش بینی دارند در خانه بمانند و در صورت شدت علائم همچون ابتلاء به سرفه‌های شدید و تب و لرز به مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیماری کرونا در شرایط حاد برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف می‌تواند پیامدهای همچون مرگ را به همراه داشته باشد. برای مقابله با این بیماری در طی هفته‌های گذشته مدارس در خوزستان تعطیل، ساعات کاری کاهش یافت و طبق آخرین اطلاعیه ستاد مدیریت بحران مدیریت نیروی انسانی به صورت کاهش روزهای کاری کارمندان به ادارات ابلاغ شد. کرونا مجتمع‌های تجاری منطقه آزاد اروند را نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of